~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Känner mig duktig i dag

Av ~ Ruth ~ - 27 augusti 2010 22:20

Idag så har jag storstädat köket, plockat undan en jäkla massa koppar från väggar och uppe på skåpen till en kartong och förpassat till källaren, skurat och tvättat väggar. Fortsätter med skåp och fönster i morgon, hoppas också på att jag skall hinna tvätta väggarna i hallen.  Nu luktar det så rent och fräscht, så jag bara njuter.


  


Hade en ful väggklocka som jag skulle slänga, den var i mörk teak, inte alls positivt iögonfallande. Tog fram färgburken och mina gamla bokmärken, målade den vit, klistrade på änglar och lackade över, så nu får den leva ett tag till som köksklocka, tycker den blev söt.


Gräset är så långt så nu gruvar jag mig för klipp, det blir så tungt. Skulle klippt i dag men det har kommit små regnskurar lite då och då så gräset blev för blött och i morgon skall det regna hela dagen, inte så glad.  


Hoppas ni alla får en fin och innehållsrik lördag / kram på er alla.


 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

27 augusti 2010 22:59

Vilket energiknippe du är Ruth! Och visst känner man sig nöjd med sig själv när allt är rent och fräscht :-)
Klockan blev ju jättefin! Vilken bra idé att lacka över bokmärken.
Ta det vackert med städningen i morgon!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

27 augusti 2010 23:01

Hej käraset vännen!

Har nu kikat tillbaks ett par dagar & ser att du har varit illa utsatt av en nätidiot :( Fy för den lede att dessa ens orkar att starta sin data...

Ser även att det finns en 4-fota vän som har fått gå över till andra sidan. *snyft*. Aldrig roligt när den dagen kommer inte.

Sen har du varit fantastiskt duktig på att tappa vikt m.m :) DUKTIG du e!!! :) Hoppas att få se fler bilderpå magen när den krymper :)))) ALltid kul när man ser att andra lyckas.

Kramar i mängder till dig du härliga vän!
/Bettan

ps klockan blev snygg :) ds

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

28 augusti 2010 00:04

Visst är det bra att "återanvända" sina saker man tröttnat på fast i ny skepnad,en ny kulör kan göra susen.
När gräsmattan ska klippas härnäst vete sjutton när man ser väderprognosen,och växer gör det så man nästan ser det.

 
lillis

lillis

28 augusti 2010 07:04

Så fin du gjort klockan. Vilken energi du har men efteråt så känner man sig nöjd. Håll inte på för mycket så att du får ont i ryggen igen
En bra helg till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena S

28 augusti 2010 11:12

Va flitig du är. Å va fin klockan blev...tänk så lätt det är att förnya med lite färg mm.

Jag håller på att bara rågsiktskakor...så nu är det dax för utmbakning.

Ha en trevlig helg!
/Lena S

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

28 augusti 2010 12:06

Oj, vad du jobbar och sliter! Jag blir både imponerad - och lite matt ;) Men visst är skönt, när allt luktar rent och fräscht. Då känner man sig nöjd. Din klocka blev jättesöt! Nu kan du glädjas åt den varje gång du ser den ;)
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 augusti 2010 12:20

Hej min vän.
Jaså du är i städar tagen,oj så du fejjar.Du är duktig du:)klockan blev jätte söt,så påhittig du är.Ha en bra Lördag och många kramar från Lena.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

28 augusti 2010 12:33

Bra jobbat! Klockan blev ju riktigt fin :)

Kram

http://härochdär.com

 
Monica

Monica

28 augusti 2010 15:12

Du har varit riktigt flitig, man känner sej väldigt nöjd efteråt när allt är klart. Klockan blev jättefin tycker jag, du har sinne för att göra allt vackert.

Ha en mysig kväll:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

28 augusti 2010 18:34

Duktig flicka !!! Klockan blev som ny. Trodde du köpt en ny men nr jag läste vidare så såg jag att du varit framme och gjort mästerverk. Tummen upp !!!
Jag skall försöka ta till mig lite energi från dig och komma igång också. Det är så lätt att skjuta allt till morgondagen men det borde vara slut på detta nu när man ser hur flitig och duktig du är.
Stora kramen till dig min vän !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ammis

29 augusti 2010 08:34

Tvätta väggar??? Uj uj, vad är det jag har missat i mitt liv?? Får kolla in mina väggar, kanske jag behöver skura dom, brukar dra över med en dammvippa typ.... Låter iaf som du har massor av energi. Det tänkte jag ha nästa vecka men vi får se hur det blir med det. Ha en go söndag. krAMelikram

 
Lena

Lena

29 augusti 2010 10:28

Hej Ruth.
Foto intresset börjar avta lite nu.Men jag ska kanske gå ut ikväll och fota lite i allafall.Det är ju så skönt med en kvälls promenad innan sängdags.Tack för din kommentar.Nu ska jag forsätta med min packning för kanske det blir flytt rätt snabbt nu.
Ha en bra dag
& kramen på dig.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

29 augusti 2010 10:43

Vilken energi du haft!!! Ojojoj...
Så fin klockan blev!!! Det var mycket fiffigt att måla och sätta på änglarna!!!
Idag blir dtet att ta fram resväskorna ..och börja packa....kul..
Kramiz vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lena

Lena

30 augusti 2010 09:01

Hej vännen!
Inget nytt inlägg?håller du på att städa för fullt eller?hoppas allt är bra med dig.Här spöregnar det som bara den nu.Och jag håller på och skurar för fula muggar.Vi hörs!
Kramar i massor till dig.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
margus

margus

2 september 2010 22:50

Här lyser flitens lampa. Värst vad flitig du är, Ruth! (Skäms lite, för egen del.) Klockan blev hellyckad.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards