~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Pingstdagen

Av ~ Ruth ~ - 23 maj 2010 23:20

Åter en dag är över, en härlig sommardag som var lite svalare. Har plockat maskrosor på gräsmattorna, trodde det inte var flera nu, men vipps så kommer det åter gula blommor. Något som är glädjande är att jag ännu inte har sett en mördarsnigel, tror dom har frusit ihjäl i vinter, tänk om det vore så väl, i så fall ytterligare ett bevis att vintern är fantastisk.


Kommer några bilder från dagens besök på torget. -- " KLICKBARA"--


                  


I morgon skall jag försöka fota valpar, den första kullen på 2 har fått ögon nu, såg en pytteglipa i ögonvrån på Debbies valpar i kväll också.

Arne har jobbat hela helgen i Billdal, ett hus har flyttats och nu skall det återställas och sammanfogas igen, det var i 3 delar och nu har dom kommit en bit på väg med att åter få det helt. Jag klippte hundarnas gräsmatta i går så i morgon får han ta den andra, han skall inte tro att han slipper jobbet här hemma.

Jag har blivit en varandags bloggare, hujeda mig så kass jag har blivit, men tycker det är lugnt på dom flestas bloggar så jag skäms lite lagomt bara.


Hoppas solen skiner över alla soldyrkare även i morgon !

 
 
lillis

lillis

24 maj 2010 06:41

Oj, så mycket fina bilder du tagit. Ska bli kul att se kort på dom små liven.
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

24 maj 2010 13:29

Haj Ruth!!!!
Tack för hälsning!!!
Varannadagsbloggare..ungefär samma med mig...densista tiden..och det är bttre än ingenting..
Det tar ju tid...och mycket annat tar våran tid...särskult nu när det blir sommar, och man har mycket "friluftsliv".
Blir så spännande att få se dom små...med ögonen öppna! Vi väntar med spänning!!!
Har nu jobbat 3 nätetr av 5...relatvt lugnt...under helgen.
Skaklk om en timme vara hos sjukgymnast och prova med en TENS apparta...på mina revbenssmärtor.
Men det är MYCKET BÄTTRE MED MIG...Inte alls LIKA ont längre...men känner ändå av det...
Önskar dej en fin eftermiddag/kväll!!!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
gerty

gerty

24 maj 2010 15:43

Fina bilder, nu är det den tiden man är ute mycke dåhinner man inte med datorn

http://bloggplatsen, se

 
Birgitta

Birgitta

24 maj 2010 17:36

Åtta grader och regn har vi idag. Skarp kontrast från senaste veckan. Jättehärliga bilder du visar! Speciellt den slingrande stigen!

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

24 maj 2010 18:19

Du behöver inte alls skämmas, i så fall ska jag skämmas ännu mer.....jag bloggar alldeles för lite men känner man inte för det eller har annat för sig så är det ju bara så. Jättefina torgbilder du bjuder på. Önskar dig en go start på veckan. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

24 maj 2010 19:01

Jättefina vårbilder eller kanske försommarbilder stämmer bättre....

Skämmas behöver du då rakt inte göra, skriv när du har lust.

Ha det gott!

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards