~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

En seg och lång dag

Av ~ Ruth ~ - 31 juli 2010 22:26

Har inte skett ett skit här i dag, en riktig tråkdag. Har 1000 saker jag kan göra, men jag har varit lat.

Har inte kunnat förstå varför Regenzia (bernertiken) har varit så orolig på kvällarna, har flämtat och flyttat sig stup i kvarten. I kväll kom jag på svaret. Hon gillar inte fyrverkeri, åskblixtar och kamerablixter, vad var det då på kvällen ? Jo så var det, i kökslampan har vi en så’däringa nymodig lampa som har en sensor (felköp) den kollar med jämna mellanrum om det behövs lyse på, och då kommer det en kort blink i glödlampan, detta har skapat gammelgumman oro på kvällen, själv reagerar jag inte för blinket, men nu har jag bytt till ett fast sken och nu har hon fallit till ro. Det har varit synd om henne stackars, pinats med ängslan pga. en glödlampa, synd dom inte kan tala.


Har fått foton från den senaste kullens valpköpare. 1000 tack för att ni har skickat dessa gulliga bilder.

Först ut med 2 foton är Kenzo i Göteborg.


  


  


Nu kommer syrran ”Katja” som bor i Staffanstorp.

Är dom inte bedårande söta ?

  


Har inte mera att komma med i dag. Sov sött mina vänner och tack för att ni glädjer mig med era kommentarer, ” bilar rullar inte utan brännsele dom heller” (nu fick jag till det :-)

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

31 juli 2010 22:42

Stackars gumman som varit så rädd utan att kunna säga något. Ibland hade det varit bra om de kunnat prata.

Fina bilder på valparna i sina nya hem, vilken lycka!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

31 juli 2010 23:53

Fina bilder du visar av vovvarna!!!
Vi har nu varit hemma snart en vecka..och alla bilderna är NU inlagda klart på bloggen...
Här har vi haft riktigt skapligt väder på eftermiddan idag...
kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anki J.

Anki J.

1 augusti 2010 00:40

Usch, stackars lilla gumman men sån tur att du kom på vad som oroade den stackars lilla Regenzia.

Såna mysiga valpkort du har fått och utstrålar bara lugn och harmoni. Det är sånt som värmer en uppfödares hjärta ;)
Vi har haft en skön kväll med grillning och ätning utomhus i kvällssolen. Valparna har tumlat runt på gräsmatan runt våra fötter när vi åt. Mysigt!
Kramiz

http://www.jankils.se

 
Ammis

Ammis

1 augusti 2010 08:28

Vilken tur att du kom på vad det va som störde henne. Ja ibland skulle man nog vilja att dom kunde uttrycka sig lite bättre.
Hade också en "tråkdag" igår när det inte hände så mkt. Men idag tar vi nya tag. Ha det gott. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

1 augusti 2010 09:41

Ja du Ruth, denna "eländiga" hatt som gjort Jens ökänd lite överallt..."han med hatten du vet". Det var så att våra vänner va i Thailand och ville köpa nått kul till honom och då sprang dom på denna roliga hatt :0).

Lammet tog ca 5-6 timmar att grilla, det gäller att börja i tid o. planera men det hade vi gjort. Ha det gott. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

~ robin ~

1 augusti 2010 10:03

Det är fantastiskt lätt att glömma hur söta de små liven är. Å tack för det underbara kortet du skickade på Tarraz - en av världens goaste hundar.

 
lillis

lillis

1 augusti 2010 10:15

Så söta och fina valparna är.Så synd om Regenzia som varit så rädd vilkentur att du kom på vad det handlade om
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

1 augusti 2010 10:17

Oj så synd det har varit om gumman,rädd för blixtar och sånt.Sicken tur att du kom på det i alla fall så hon får lugn och ro.
Jisses så fina dom är dom små, man blir helt betagen !
Tack för komplimangen, konstnär, vet inte riktigt men ok, tycker du det så blir jag glad :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 augusti 2010 12:13

Vilka ljuvliga foton på valparna :) DE verkar ha kommit till bra hem och det måste ju kännas skönt för dig.
Hur i hela friden kom du på att det var lampan som oroade Regenzia? Det tycker jag, måste ha varit rena detektivarbetet. Skönt att du löste problemet så enkelt sen.
Jag förstår att du mådde dåligt efter det där inbrottet hos er. Dels att någon varit inne i huset och dels att så mycket blivit stulet eller förstört. Jag tror att det är en osäkerhetskänsla, som aldrig går över.
Önskar dig en riktigt skön söndag.
Soliga kramar från ett halvmulet Karlstad!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 augusti 2010 14:07

Synd om hundar som inte gillar åska och annat. Gott att du kom på vad som oroade henne.
Härliga kort på valparna gott när dom har fått fina hem
Go söndag

http://yvonne.bloggagratis.seh

 
Cina

Cina

1 augusti 2010 15:18

Jadu dom är för söta....kul när man får foton på dom.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
margus

margus

1 augusti 2010 17:31

Men kära söta... den där sovande valpen... mmmm.
Och stackars liten bernertik med det dumma lampblinket. Vilka påhitt! Vem som helst kan bli spattig av all ny teknik. Gott att du kom på det.
Ha det!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 augusti 2010 20:39

Vilken tur för gammel hunden att hon fick ro då.Så bra att du kom på vad som oroade henne.Herre gud då vilken sötnos till valp.Roligt att få bilder från valpköparna.Mina är så dålig på att skicka bilder till mig.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

6 augusti 2010 09:19

Valparna är ljuvliga! Roligt att du lägger ut bilderna som du fått på dom.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards