~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av ~ Ruth ~ - 28 juli 2010 08:59

blev det i går. Skall se hur det går att skola in Regenzia (9 år) i flocken med mina små. Matte (doteras) familj skall till Spanien i 14 dagar med avresa kommande måndag så jag skall vara hundvakt är det meningen. Ja, hundar mig hit och hundar mig dit, så det gick i ett i går, ingen ro att sitta vid datorn.


  


Regenzia är en snäll vovve, struntar fullständigt i mina små, men det är inte samma kemi tillbaka. Det räcker att ”Svarta Sara” reser på sig så blir det ett jäkla halloaballoa. Samtliga har lugnat sig men inte Rozzie, när hon sätter låda sympatiserar övriga in i hundskall kören, skit tråkigt och störande för mig och omgivningen. Regenzia tycker det är obehagligt att förflytta sig över golven och vill helst ligga under bordet på altanen för då är det tyst i huset. Får se hur det går under dagen.


  


För henne är den stora vovven djävulen själv. Får ge det den här dagen också, sedan får jag se hur det blir, inte kul när det är så här, synd om båda hundarna. Rozzie hade magsjuka i går kväll och blajade inne, så även i dag.

Solen gassar från en klarblå himmel så dagen blir varm ock somrig.

Ha det fint alla ni där ute. Blir glad om ni skriver några rader i kommentarerna det vet ni.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards