~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 juli 2010

Av ~ Ruth ~ - 29 juli 2010 12:49

Tack för alla trevliga kommentarer ni skriver, det ger näring åt mitt bloggande, blir så glad.


Vi skall få en regnig vecka nästan över hela landet påstås det, ja, ja, bättre en stekhet sol, det finns regnkläder och paraplyer och växtligheten behöver sitt, allt levande skall må bra och då är och vatten livsviktigt.  


Gårdagen artade sig till en trivsam stund när sonen Jerry med sin familj dök upp och det blev fika på altanen i det vackra vädret, med sig hade dom 2 marängtårtor (små) med nötbotten, marängtopp överdragen med choklad, så himla gott men mäktigt sött.


Senare så var jag och hämtade ut et paket på ICA, med 3 par stretch jeans, 2 tunikor med lång ärm (som får gå i retur). Har köpt 2 par likadana  jeans tidligare, ett par mörkblå och ljusblå med smala ben, så sköna så sköna. Så nu blev det 3 par till, blyerts grå, svarta och mörkblå, få passa på innan dom går ut ur sortimentet, så nu klarar jag mig länge. Brukar aldrig skicka efter kläder nu mera, men min syster hade köpt ett par som jag provade och blev störtkär.


  


En viss förbättring skönjas på hundfronten med Rozzie och Regencia, så jag hoppas att allt skall lugna ner sig vad det lider. Nu ligger alla omkring min stol när jag skriver och det är fridens, men när Bernertiken reser på sig blir det haloabaloa och hundskall. Skulle önska att det fanns något att spraya i munnen på dom så dom inte kunde skälla, Regenzia gillar inte läget och går och lägger sig under bordet på altanen. Måste kännas jobbigt att vara mobbad av småskitar.  


      


Nu skall jag städa i vardagsrummet innan dagen är över, timmarna går så snabbt.

Ha det gott go’vänner, var rädda om er själva och andra !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards