~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Klockan tickar mot midnatt

Av ~ Ruth ~ - 28 mars 2010 23:30

Det togs bort en timma från våran nattsömn, men min kropp behövde denna timman så jag sov länge i dag. Kanske inte så konstigt för vi var på kallas i gårkväll, det bjöds på smörgåstårta och gräddtårta med naturella hjortron från frysboxen, så himla gott skall ni veta. Har inte skrattat så mycket på ett helt år som jag gjorde denna kvällen, det ena tokigare en det andra, tårarna bara flödade och fick kramp i magen, nu har jag förlängt mitt liv med ett par år. Vi var 7 vuxna som sammanstrålade denna kväll, ingen kamera var med. En kanonkväll blev det som sent glöms.
 
I dag har det gått lugnt tillväga, inga stora begivenheter, men man kan ju inte ha roligt varje dag :-)
 
Har påskpyntat här inne, tänkte först strunta i det, påsken är ju inte så många dagar och passerar snabbt revy bara ett mer jobb, men nu är det gjort.
 
Nu ser jag fram emot en ny vecka med nya möjligheter, må så gott alla !

 
 
lillis

lillis

29 mars 2010 09:09

Så fint du påskpyntat på bloggen.
Alltid roligt att få komma bort och ha en trevlig kväll
Ha det bra
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

29 mars 2010 10:48

Här var det verkligen vackert men det brukar det ju vara jämt. Du är fantastisk att pynta.
Det gläder mig att du haft roligt och fått skratta. Det har jag gjort i helgen också men förmodligen gör det ingen verkan på min livslängd.*skrattar*
Ha en bra dag !!!
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

29 mars 2010 11:55

Roligt att ha vänner som man har så trevligt sällskap av och som bjuder på sej själva. Så gott med smörgåstårta! Älskar det...

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Madde

Madde

29 mars 2010 13:41

Ja sedär, det blev lite påskpynt ändå. Jätte fint som vanligt.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

29 mars 2010 16:24

Här var det omtapetserat kan jag se.
Snyggt som vanligt!
Är väl härligt att kunna skratta o ha skoj med sina vänner!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
Monica

Monica

29 mars 2010 17:13

Det är alltid roligt när man träffar trevliga människor och får skratta en stund, det förlänger ju livet säjs det.
Så fint du har pyntat härinne på din blogg.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

29 mars 2010 17:29

Så påskfint du har på din blogg :)
Vilket trevligt kalas ni var på. Ja, ett gott skratt förlänger livet och gör det trevligare.

Jag vill ha sommartid året om ;)

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

29 mars 2010 19:43

Så fint du gjort på på din blogg, så kul med kalas alltid roligt att träffa vänner

http://bloggplatsen, se

 
Maria

Maria

29 mars 2010 21:04

Fy tusan vad jag blev sugen på smörgåstårta nu då.Mmmmm kanske får bli en i en av påskdagarna.Om ett gott skratt förlänger livet ,så blir jag nog si så där 200 år.Visst är det skönt att skratta ibland.Ha en bra vecka Ruth.Glöm ej trimma kvasten,kanske syns på Blåkulla vem vet :)

Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 mars 2010 22:35

Här var det påskigt och fint.Och pyntat hemma har du gjort oxå.Det ska jag strunta i den här påsken tänkte jag.2 tjejer är kvar och lillen då som jag kämpat så med.Men nu är han på bättrings vägen äntligen.Hoppas att de ska finna sina hem så småningom.Ja nu blir det inga fler valpar för mig på länge.Tror de får räcka såhär nu för uj vilket jobb det är.Men nu ska jag följa dina med spänning.Hon har väl inte börjat bli rund än va?Längtar du?kan tänka mig det.Ja visst är det roligt att få skratta sådär så nästan tårarna rinner,det är bra det.Nä nu måste jag i sängen.Ha det så bra vännen och kramen.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
margus

margus

29 mars 2010 22:48

Lycklig du, som fick en rolig kväll med goda skratt. Det lever man på länge.
Håller med dig... det här joxandet med sommartider ställer till det.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards