~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

En helt vanlig slödag

Av ~ Ruth ~ - 23 mars 2010 23:45

Snöoväder med blötsnö  har det varit till långt ut på dagen, så snöslungan har åter varit framme, nu hoppas vi på - 10 grader framöver så det blir scooterföre, som det hitintills har varit så har den gått för djupt i den lösa djupa snön.
 
Har glömt att berätta att en varg promenerade i vägrenen uppefter vägen, tror det var i fredags om jag inte minns fel, flera fick se den innan den vek av mot skogen (tyvärr så missade vi det, kan ju inte ha ögonen över allt.)
 
Var bjudna på svensk husmanskost hos Gullan i dag, fläsk och bruna böner, det var riktigt gott, sedan kaffe och hembakat. I kväll har TVn dominerat och förstrött oss. Nu har Arne precis slängt sig under täcket och snarkar redan, det skall även jag göra snart, skall släppa ut hundarna en sista gång inför natten.
 
Sov sött så ni vaknar utvilade i morgon / god natt kramen !

 
 
agge

agge

24 mars 2010 10:42

Så spännande med en varg i faggorna. Vad många olika sorters djur du har möjlighet att se där du är. Spännande och roligt. Älskar djur.
Vad gott med bruna bönor och fläsk, Mmmmmmm
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

24 mars 2010 10:54

Man behöver slödagar ibland, kan ju inte ligga på topp jämt!
Spännande att få se en livs levande varg, bara den inte kommer för nära....
Gott med husmanskost...

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Monica

Monica

24 mars 2010 16:52

Igår kväll kom jag aldrig in på bloggen, något fel med databasen efter vad det stod.

Idag har vi ett underbart vårväder, fåglarna kvittrar och snön töar bort mer och mer.

Ha en trevlig kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

24 mars 2010 18:55

Nu gav du inspiration till middagsmat,bruna bönor och fläsk det är en favoriträtt här,men nu var det ett tag sen.
Hoppas ni kommer ut på scootertur snart,innan snön försvinner.

 
Corina

Corina

24 mars 2010 20:16

Vad spännande med varg i krokarna ! Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

24 mars 2010 20:20

Bönor och fläsk...mums det får det allt bli i morgon, vad ett tag sedan sist.
Spännande att få se en liv levande varg i det fria.
Visst låter det tokigt det jag skrev i min blogg att jag skottar undan isen.Men se det vad ca 75% av trädgården som hade ett tjockt islager.Halt som bara tusan och sedan bildades det en jättesjö så man kan inte vistas där i lervällingen som blir av allt smältvatten.Den lutar och är så ojämn att det tar evigheter innan det torkar upp.

Ha det gott Kramen Maria

http://ellebacken.webs.com

 
smeden

smeden

24 mars 2010 22:27

Hur många gånger har jag inte önskat att få möta en varg och se hu den reagerar vid möte. Tror jag såg en en gång. Ha det bara bra och njut. Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

24 mars 2010 22:37

Här smälter snön undan, vi har haft fint väder idag och fåglarna kvittrar, så våren är nog på gång nu

http://bloggplatsen, se

 
lillis

lillis

25 mars 2010 10:54

Vad synd att du missade vargen. Så gott med bruna bönor och fläsk det är kalas mat
Ha det
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 mars 2010 15:32

Säger osm Lills sååå synd att ni missa vargen.
Bruna bönor o fläsk brukar vi äta det är gott!

Ha en fortsatt fin torsdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 mars 2010 19:55

Bruna bönor med knaperstekt fläsk var min absoluta favoritmat som barn. Men smaken ändras och förfinas *he he* Idag är det kålpudding som är favoriten ;)
Du får nog fler tillfällen att se Gråben, nu när du uppe i Varglandet.
Mina varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 mars 2010 20:30

Hej Ruth.
Men har du varg där,ojdå.Det är bättre med lill killen men inte riktigt bra.Jag ska tillbaka till veterinären på Tisdag igen,så då får jag se hur det är.Jobbigt med all medecinering osv.Vill inte berätta mer här nu,men maila gärna mig.
Ha det gott vännen och många kramar.

http://lenaochpudlarnas-blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards