~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Krach & bång

Av ~ Ruth ~ - 22 augusti 2008 23:31

I natt blev det inte mycket sova. klockan.01 i natt så kom det en bil på gatan i en jäkla fart och så kom det brak, bång och krasch, då rusade jag upp till fönstret, då hade en bil kört över till andra sidan på gatan genom järngrinden ner 2 stentrappor, genom ett trädstaket, bilen slängdes runt i 90 grader (slog inte runt på taket) och hamnade under ett äppleträd. Killen klarade sig ok, så han hade änglavakt. Huset är mitt över gatan från vårat. När killen kom ur bilen gick han och ringde på ytterdörren, men ingen öppnade, frugan var nog hemma själv och inte vågade öppna. Dom kan inte Svenska heller, kommer från England och hyr detta hus sedan några månader tillbaka. Killen var väldigt skärrad, ringde i mobilen i över en timma. Ett medelålders par kom från sidogatan och pratade länge och väl, trodde det var föräldrarna till killen som var i 20-25 års åldern som han hade ringt till. Han såg inte ut att vara spritpåverkad, men det kunde ju varit andra droger med i spelet. Under tiden så kom en kompis till han. Den nya skrotbilen var en Volvo kombi, svart eller mörkgrå, nummerplåten kunde jag inte se under gatlyktan så jag kunde inte få bilnumret, inte heller bilnumret på hans kompis bil. Då skulle jag fått gå ut till dom.
Till slut fick han loss bilen, som lät för jäkligt. Tog sig ut på själva gräsmattan, flyttade bort staket och nät och bråte, tog sats och försökte ta sig upp slänten tillbaka, och på 4:e  försöket så kom han upp med ett hjul, sedan drog kompisen upp han med sin bil och bogserade i väg den efter att dom hade plockat med sig rester av bilen som låg lite varstans. Själv ringde jag inte polisen, för det trodde jag han eller det medelålders paret hade gjort. Nu är jag tveksam, på dom 1½ timma jag stod i fönstret kom det ingen polis, men vet att dom kan vara milatals här i från och att det kunde ta tid. Men jag tror i dag att ingen ringde, för då har dom inte fått bogserat i väg bilen, det blev nog en smitning. Hade min man varit hemma så hade han gått ut, även ringt polisen, men jag förlitade mig på paret som stod där och pratade med han i drygt en ½ timma. Så jag kom i säng igen ½ 3, hjärnan kunde inte koppla av så jag kunde få somna.

Är himla trött nu också så det här blev nog ett svamligt inlägg, får kanske gå in och rätta till det i morgon :-) men nu skall jag sova.

God Natt !

 
 
Marianne

Marianne

23 augusti 2008 00:58

Tur att killen klarade sig så bra. Men det skulle inte förvåna mig om polisen var kontaktad men inte hade tid att komma. De hade säkert mycket angelägnare saker för sig, om det nu ens fanns någon polis att ringa upp.
Och någon smitning kan det ju inte vara om killen själv försökte att ta kontakt med de som bodde i huset.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 augusti 2008 08:22

Fy va´otäckt. Tur att du inte gick ut för man vet ju aldrig vad det finns i kroppen på en del vid såna tidpunkter.

Hoppas du fått sova ikapp. Det var ett bra inlägg så du behöver inte tänka på att redigera detta.

Ha det gott min vän. Kramen från resenärskan

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

23 augusti 2008 08:41

vilken syn det måste ha varit för din granne och sett hur det såg ut.
Ha det bra
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 augusti 2008 09:18

Usch o fy lite läskigt att få oväntade gäster i sin trädgård på detta vis. Konstigt att det inga poliser kom.
Tur att killen klarade sig iallfall.
Men ibland går det lite väl fort i dessa bilar som ungdomen kör!

Hoppas du har fått sova nu!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

23 augusti 2008 12:57

SVAR MARIANNE:
Det är smitning om det inte blev en polisrapport. Eftersom ingen öppnade dörren, och han kom till sans så kanske han tyckte att "bättre fly en illa fäkta". Vem skall då stå för kostnaderna i trädgården ? Nytt staket, järngrinden, växtligheten mm.??? Bilen kan han anmäla stulen, när den hittas så får han ut för försäkringen på bilen. Alltid en skaderapport på plats skall det vara.

 
agge

agge

23 augusti 2008 13:56

men, såå spännade du har haft det då..... Rena kriminaldramat på nattkröken...skönt att ingen människa blev skadad iallafall....

http://agges.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 augusti 2008 15:44

Oj då, vilket uppvaknande du fick på natten. Tur att ingen fotgängare var i vägen för denna framfart som killen hade.

http://violett.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

23 augusti 2008 16:47

Kära nå'n vad du får vara med om...! Förstår om du blev skärrad och hade scårt att sova!
För väl att ingen blev skadad!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

23 augusti 2008 16:53

Det går vilt till ibland i vår lilla stad...
Tycker synd om husägaren som fått sitt staket och tomt förstörda... hoppas verkligen att killen tar kontakt med dom och betalar förstörelsen...

Ha en bra kväll, utan störande moment. Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

23 augusti 2008 17:41

Vadå svamligt inlägg? Det är det absolut inte! Vi förstår precis vad du menar. Men vi förstår också att du är enomt trött, men vad bra att allt gick bra med killen. Vilken änglavakt!

http://latte

 
Ann-charlott

Ann-charlott

23 augusti 2008 19:52

Hej vännen min. Urs vad otäckt. Tur att han inte skada sig. Men han var säkert påverkad av något. Konstigt att dom inte tog kontakt med polisen. Hoppas bara dom som har huset kan få någon ersättning av skadan, men det är väl inte lätt när dom smet. Ha en fin kväll. Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

23 augusti 2008 20:04

Usch så det ser ut det var väl tur att killen klarade sig, där borde polisen vart på plats

http://Prilyckans

 
Madde

Madde

23 augusti 2008 20:30

Så nu är det nytt i min blogg... Det slutade med höstbakgrunden ändå.
Kramiz

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

23 augusti 2008 23:09

Tur att ingen kom till skada. Man blir ju alltid lite skärrad när det händer olyckor.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Anki J.

Anki J.

24 augusti 2008 00:36

Usch, vilken natt du har haft, Ruth! Visst kan man tycka i bland att något kunde hända någon gång men detta var väl endå att ta i... Hoppas att allt ordnar upp sig för husägarna.

http://www.jankils.se

 
Wizy

Wizy

24 augusti 2008 21:09

Err... sådant som händer i film.
Bra att ingen blev skadad iallafall... Dock mystiskt att ingen annan ringde snuten!

/Wizy

http://www.wizy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards