~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av ~ Ruth ~ - 30 augusti 2008 12:28


Mitt första möte med kräftor ägde rum i Rämmen i Värmland, tror det var första gången jag besökte min blivande man's föräldrar, min svärmor var konsums föreståndare där också innan affären lades ner och dom flyttade till Forshyttan. I mina hemtrakter i Norge hörde jag aldrig tals om kräftor, vet ej heller om det fanns något sådant i våra vatten, i alla fall ingen som fångade upp sådana för äta. Min fästman och och hans farbror gav sig i väg för att fånga dessa kräftor. Var förväntansfull för att få bekanta mig med dessa kryp. Sent på natten kom dom hem med en hink med många små kräftor, det var det vidrigaste jag har sett i krypväg. Några släptes ner på golvet som kröp och krälade, jag var livrädd och så klart skulle jag skrämmas när dom såg min rädsla och avsky, kom emot mig med dessa kryp och skulle på liv och död lära mig att hålla i en. För dessa tilltag så fick min man lida pin på natten när mina tankar innan insomnandet kretsades om dessa äckliga kräftor. Så klart så följde dom med i mina drömmar. Hela golvet kryllade av kräftor , jag satt på köksbordet och försökte mota bort dom med en stor brödkniv när dom försökte klättra upp på bordsbenen för att komma åt mig.
Blev hysterisk, började skrika i sömnen och rev med min ena hands naglar rakt över ryggen på min fästman som flyger upp hojtande VAD GÖR DU ? han fick några härliga revor utefter ryggen, själv hade jag hud under naglarna, så det var inget kärleksfullt klös. Han fortsatte sin nattsömn på soffan den natten, förstår honom. Mardrömmar kan ställa till det och ge starka reaktioner, men sällan gå till handling på detta otrevliga set, gissa om jag skämdes, blev påmind om denna natten titt som ofta efter det och när det är frågan om kräftor. Kom på den här historien när jag läste Medresenärskans blogg om kräftfiske, hade faktiskt glömt min historia men nu grävdes den upp till ytan igen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards