~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Inte bara jobb

Av ~ Ruth ~ - 5 augusti 2008 09:03

Inte så mycket att skriva om ännu, hjärnverksamheten är fortfarande i dvala efter att jag hade så svårt för att somna i natt, kl. var drygt 3.


Min man hade även lite ledigt när han var i Värmland, här är han ute med racerbåten på Höljessjön i solskenet. En del fisk fångades också in, så endera dagen blir det stekt öring som får puttra i gräddfil och gräslök samt potatis där till (inte nävgröt som vi så ofta har till fisken, då skall fisken vara kokt.) Åter fick jag en otrevlig kommentar till mitt förra inlägg som var sjukligt, antingen var det en utlänning  eller en 7 åring, för den som skrev fick inte ett enda ord rättstavat. Tror det är någon som har satt i system att skriva sjuka kommentarer i bloggarna, naturligtvis blev det raderat. Hoppas att den personen inte återkommer på ett tag. Nu har det regnat oavbrutet sedan i söndags em. inte en minuts uppehåll och termometern har legat på 14* rena höstvädret, men kommer väl att bli bättre framöver får vi hoppas. Nu är det en liten lucka utan regn, men det duggar svagt 13,7*

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

5 augusti 2008 10:11

Vattenspeglar är alltid lockande, i och på.
Trist med trist kommentar, är det samma person tro?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

5 augusti 2008 11:28

Härligt det ser ut i racerbåten. Värmland är vackert.
Tråkigt med sjuka kommentarer! Då är det bra att man kan radera.
Här ligger temperaturen på 17,5 grader nu. Det har slutat att regna och vinden har mojnat lite. Tyvärr har en stor gren från en björk blåst ner över vår häck. Hoppas den inte skadat häcken allt för mycket.
Nej... nu är det hög tid för 11:a kaffe.
Köpp köpp

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

5 augusti 2008 12:08

Hej vännen min!
Ojojoj, nu har jag allt mkt att läsa igenom igen. Ska försöka att ta en titt på allt under kvällen. Ville bara tala om att än är det liv i kärringen här :)
Sen tycker jag att det är helt otroligt att vissa människor kan vara så dj....la korkade å skriva skit inlägg. Vad får de ut av detta egentligen? Nej, skärpning på er som inte har bättre vett!
Kramar om dig min vän! Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
agge

agge

5 augusti 2008 16:45

Ser härligt ut att vara i den båten. och vad härligt gott med öring....

http://agges.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards