~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Nödlösning

Av ~ Ruth ~ - 30 juli 2008 17:24

Talade med min man i dag på fm. Han motsäger mig när jag sa jag skulle slå ner alla plommon, han tror sig komma hem om några dagar och då vill han njuta av dessa goda frukter. OK har då letat både utomhus och inomhus efter galler, och lyckades samla i hop så det räckte till omkring trädet. Nu kommer inte hundarna fram till nerfallna plommon som det ofta samlas getingar på. Det påstås att plommonträd inte skall klippas hårt, men vi har beskurit vårat så det är lågt max 4 meter högt och ser ut som på fruktodlingar utomlands (och det har inte tagit skada), men å andra sidan så blir det rikligt med frukt när det inte är ett träd på 7-9 meter som skall dela på näringen, vatten skotten klipps varje sensommar. Så blev det, och får så vara, blir jobbigt att klippa gräset där, men, men så fick det bli.


Termometern har i dag inte passerat över 30*-strecket, mulet fram till i em, nu skiner solen. Har grejat, städat och plockat hela dagen, visst varmt har det varit, men inte så torrt och kvävande som dagarna förut. Nu skall jag göra mig lite mat, magen kurrar.

 
 
lillis

lillis

30 juli 2008 17:37

Vilken fiffig lösning du gjort så att inte hundarna kommer åt det som faller på backen.
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
rut

rut

30 juli 2008 19:36

Tittar in och säger god afton.
Ser att se min förmiddagshälsning inte kommit in,har väl utelämnat någon punkt kanske.
Vilken snygg bild på dej och även på plommonträdet och bra lösninng för att inte hundarna kommer fram.
Jo, jag skrev om den där pyromanfjärilen som varit synlig här på ostkusten som ger sig på b¨de folk och fä den ser verkligen mysko ut. Hoppas att den inte breder sig ut i likhet med mördarsniglarna, dessbättre är den ofarlig sägs det.
Här är det ingen ändring i väderläget, verkligen tufft
Kram.

http://rut.blogg.se

 
margus

margus

30 juli 2008 20:09

Fiffig lösning! Alla människor skulle ha dessa kompostgaller som är ett måste för hundägare. De är mycket användbara till all möjligt.
Har hört att "plommon ska beskäras just såpass att man kan kasta hatten igenom - inte mer".
Våra försök med plommon har lagts ned. Just när trädet började bära frukt har sorkarna tagit död på dem.

http://margus.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

30 juli 2008 20:29

JAAAAAAAA de e ju det jag säger du e en STJÄRNA ****
Du är så fiffig!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

30 juli 2008 21:22

Jag tyckte att det faktiskt blev väldigt snyggt. "Gallret" syns ju inte, eftersom gräsmattan är grön, men jag tyckte det blev tufft! Ha det bra!

Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Ulla

Ulla

30 juli 2008 21:40

Vad bra det blev med gallret. Jag får nog inhandla några fler och sätta runt vårt äppelträd så inte Molly käkar upp alla. Plommon fick vi inga i år som synd var.
Har varit ute på sjön i kväll med mina söner som provade fiskelyckan. Tyvärr blev det inget napp.
Själv passade jag på att bada igen. Härligt varmt i vattnet. Även Moa badade när matte simmade ut. Men inte Molly inte, hon tittade bara på.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

30 juli 2008 21:42

Valphage har jag ju men plommonhage har jag inte men skohage kan jag få

http://Prilyckans

 
Ann-charlott

Ann-charlott

30 juli 2008 22:24

Hejsan.Det var ju en toppen ide,bra tänkt.Det blir gott för gubben när han kommer hem.Ha en fin kväll.kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

30 juli 2008 22:50

En smart och bra lösning på problemet. Går det inte att stänga inne dem, så får man helt enkelt stänga dem ute. Hoppas du snart slipper alla ettriga getingar.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

31 juli 2008 08:17

Vilken härlig hage! Jag är kaninvakt nu och de har en liknande hage vid sin koja. Där älskar de att springa omkring.

Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Katrine

Katrine

31 juli 2008 11:23

Bra lösning. Så gjorde vi runt grannens fågelbord. De lade inte bara dit fågelfrö, utan alla sorters mögliga bakverk. Kanon för Ginzas bråkiga mage :( Men vi kompromissade och satte kompostgrindar runt och då blev det lungt på grannfronten och hundarna slutade att rymma till grannen

http://www.alnoitens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards