~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

Duktig i dag, bär jag har..

Av ~ Ruth ~ - 14 juli 2008 21:54

Har varit ute och plockat av bären på min vinbärsbuske, det blev en 10 L hink full,
fryste ner allt så får min man koka gelé när han kommer hem, det brukar ligga på has lott och han gillar att grisa ner, nu var jag stygg han städar efter sig också, även om jag får gå efter med en trasa och ta det finstilta. Det är fortfarande några liter kvar i mitten av busken och i topparna, kan inte gå med armarna uppåt och får ont i nacken och armarna, men fåglarna skall också ha några. Alla bär som trillade ner på gräset åt hundarna slut på, till och med den lilla Rozzie har smakat på bären. Det tog så lång tid att plocka för mig så hon tröttnade och knatade in och sov så sött på sin mamma, men vaknade när jag började fippla med kameran.

 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

14 juli 2008 22:42

Har också en massa vinbär. Vita och röda, som ska plockas av och frysas in. Får ta det i morgon förmiddag innan jag åter drar vidare mot Klädesholmen. Har varit en tripp till Ullared idag med sonen. Känner att det är dags att krypa i säng nu. En sån resa tar på krafterna phu...

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

15 juli 2008 00:22

Hej igen.. Måste bara säga **Gud vad dom är söta..** Ha en fin Tisdag.. Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
agge

agge

15 juli 2008 09:52

Så gulliga de är mamma och dotter.
kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

15 juli 2008 10:18

Men du så nusselige de to var..klart man ligger oppå mamma når man ikke ligger ved siden av:))En snill og tålmodig mamma det,heldige lillevovsen:)
Ha en fin dag Ruth.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

15 juli 2008 12:13

Va duktiga ni är! här går bären direkt in i gapet, dä magen har fått dä har han;)
Gott å mjukt på mamma förstås, så länge det vara, hehe. Komma och störa så där...

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

AnnaLisa

15 juli 2008 12:53

Hoppas du fick mitt mail-brev, väntar på svar. Denna rasen är ju helt underbar, det blir en sådan. Har också plockat av mina vinbär både röda / svarta, härligt att ha till pajer och bakverk, gelé och saft till barnbarnen.

 
Birgitta

Birgitta

15 juli 2008 13:14

Så sött :)
Är vinbären redan färdiga hos er...!
Här är dom gröna.

Det är tråkigt att vara utan egen dator. I morgon ska vi i alla fall hämta den.
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

15 juli 2008 13:53

Ohhh vilken härlig syn, gulligt!!!
Dom är sååå söta.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sussi

15 juli 2008 15:47

Kikar in med en kram till dig..Jag vet inye om du vill ha kontakt med mig längre..jag har skrivit så många gånger..Önskar dig en fin dag kram sussi

 
Monica

Monica

15 juli 2008 15:57

Här har vi inga bärbuskar hos oss så jag har inga bär att plocka. Jag brukar köpa géle på ÖB, en ganska stor burk kostar bara 10:- och den är jättegod.

http://violett.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

15 juli 2008 16:37

Hon ser så nöjd ut den lilla, gott vara kvar hos mamma

http://Prilyckans

 
Corina

Corina

15 juli 2008 17:40

Brukar ju göra mina awards och dela ut men denna gång skickar jag den bara vidare....lite sent men dock....finns hos mig i bloggen. Kram på dig!

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards