~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

I dag 7 veckor :-[

Av ~ Ruth ~ - 4 juli 2008 22:29

Nu börjar det att dra ihop sig till att valparna lämnar huset, trist och tungt. Mina valpar har gått med dom övriga hundarna hela dagen i dag, tar sig ut och in från gräsmattan själva, dom är så duktiga, äter bra och kissar för det mesta bara på tidning. Är nog den enklaste kullen jag har haft, inget gnäll och pip, sällan hårda lekar, men det kan komma sista veckan, så jag skall inte ropa hej ännu !  Snart blir det slut på alla valpbilderna här på bloggen, kanske kommer det ett och annat från valpköparna som sätts in här framöver.

Återstår nu bara

 
 
Anki J.

Anki J.

4 juli 2008 23:14

Ja, varför ska dessa 8 veckorna gå så himla fort? Så passa på njut av dina underbara småttingar varje minut som du har dem kvar.

Tycker de enfärgade är så söta när de har en liten "välling fläck" på hakan. Hanen som jag använde till Liza har det (är b/t) och en valp fick det oxå. Även min lilla Agnes har ärvt pappas lilla söta fläck!
Ha det så bra i helgen!
Kram/Anki

http://www.jankils.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

4 juli 2008 23:19

Åhhhh... bara en vecka till med dom små liven! Tänk vad tomt och tyst det blir när dom flyttat.
Dom är helt ljuvliga. Smälter som smör när jag ser lilla Imonia Rozzie

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

5 juli 2008 01:16

Gud så söta de små de är. Kan tro att det kommer å bli tyst i huset när de lämnar dig/er. Hoppas att allt annars är bra med er alla?
Jag är så trött just nu så ögonen de går i kors. Men jag kan inte infinna mig ihop med John Blund. Men ska göra ett tappert försök i alla fall.

Allt gott önskar jag er!
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

5 juli 2008 07:41

Oj,vad tiden går fort,vad svårt det måste va och skiljas från dom små liven
Önskar dig en bra lördag
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

5 juli 2008 08:27

Jättefina! Och vilken bra årstid att ha valpar på! Perfekt! Värre i jan-febr med snö och elände...för det har man ju varit med om;)
Blir tomt när de flyttar snart nu antar jag?
kramen

http://trollpackan

 
Birgitta

Birgitta

5 juli 2008 08:34

Dom ser helt ljuvliga ut de små liven :)
Måste var svårt att skiljas från dom.

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Charlottas

Charlottas

5 juli 2008 08:55

Just nu pågår en stor hundutställning här i Stockholm, lite synd att jag inte hinnder dit. Men jag skulle aldrig kunna vara uppfödare för jag skulle aldrig kunna sälja valparna så mitt hus skulle med stor sannolikhet förvandlas till ett hotell för hundar. De är så söta, hoppas dina köpare skickar dig foton under åren som kommer.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

5 juli 2008 09:49

Så underbart goa och söta!!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

5 juli 2008 12:33

Dem blir ju bara sötare och sötare för varje vecka... Vad tråkigt när dem flyttar, det måste kännas väldigt tomt. Tänk att alla hundar har varit så där små någon gång...

Kramar //"utställningsproffset" Latte & Carolina

P.S Nu har vi lagt in flera bilder på Latte när han fick 1:a kvalité i "utställningsringen" i bloggen... D.S

http://latte

 
Cina

Cina

5 juli 2008 13:13

Men oj så stora och söta dom är. Ja det blir tomt efter dom när de har flyttat. Hoppas att vi får se bilder med deras nya husse o matte här på bloggen längre fram!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards