~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Karten Enya

Av ~ Ruth ~ - 4 juli 2008 11:51

Enya kallas nu mera för Karten, bilden talar för sig, högarna som lämnas efter henne består mestadels av vinbärskart, magen bryter inte ner dessa bär. Hon är så hysterisk på mat, så allt som går att äta slinker ner. När Tarraz äter så står hon med huvudet intill kanten och försöker komma i skålen, det peppar pojken som annars jäklas med maten, men är det gamar i farten så måste det ner till vaje pris, morrar och äter om vart annat :-).


Alla mina hundar gillar alla sortes frukter, bär och grönsaker, till och med inlagt sill och ett slick i nubbeglaset, eller vinglaset. Allt som vi äter, äter dom, har fått lära sig från tidlig ålder att smaka på allt, okokt frukt och grönt är nyttigt även för hundar.


Solen gassar i dag också så det blir inomhus jobb. Får lätt huvudverk när det är så varmt ute. Valparna får hålla sig inomhus till i em, hela förmiddagen så har dom busat inne med dom stora, och nu sover dom som stockar.

 
 
agge

agge

4 juli 2008 13:44

Vilken rolig hund, som gillar bär.... Det är väl ändå inte vanligt förekommande. Hehe..... Idag är det riktigt hett ute, det är skuggan som gäller.

http://agges.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

4 juli 2008 15:00

Hej Ruth! Haha, vad roligt med en hund som gillar bär, det måste vara ganska ovanligt, eller...? Hoppas ni har det bra i sommarvärmen!
Ja, visst är det varmt i dag? Själva har vi varit på World Dog Show! :-) Och Carolina såg faktiskt ganska många cavalierer, så söta! Svansarna går hela tiden!

Ha det så bra! Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Cina

Cina

4 juli 2008 15:25

Men vilken roligt liten hund som äter bär o vinbär till på köpet....
Ja du idag går det fasen inte att vara ute om man inte har skugga, fytusan.
Jag har vart på behandling (KPT) och det var så varmt i detta lilla rum o så var det inget fönster öppet...puhpuh

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

4 juli 2008 16:22

Du kanske slipper koka saft eller vad du nu använder dina vinbär till....du har ju en som tar reda på dom.

Väldigt varmt här också även idag, men jag gillar ju det, så jag är nöjd.

http://violett.bloggagratis.se

 
Rut

Rut

4 juli 2008 17:18

Njuter så snart det är hundar med i bilden.
Surt, men läskande i värmen. Ibland blir det det för mycket av det goda men det går snart över och blir som vanligt igen.
Är det sommar så är det.
Och fruntimmersveckan förnekar sig aldrig med regn och skurar men det dröjer lite till.
Önskar trevlig helg!

http://www.rut.blogg.se

 
lillis

lillis

4 juli 2008 17:46

Det är ju bra att dom smakar på allt,men jag har inte hört att någon gillar bär
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Lena och Totti

Lena och Totti

4 juli 2008 18:51

Min Njuffe, Baloo, gick och tog t o m krusbär från busken, han drog upp läpparna så han inte skulle sticka sig på taggarna.
Totti äter allt utom tomat och rabarber... Sockerärtor är favorit och blåbär om jag plockar och ger henne. Lathund!
Läser din blogg var dag och gillar den skarpt.

http://ohl.se/lena

 
trollpackan

trollpackan

4 juli 2008 18:54

Japp, och jag har lärt mig genom åren att det är olika från hundras till hundras! Finnstövarna åt allt...och hade järnmagar! Finnspetsen var en mer finsmakare. Om det inte passade så lät han bli att äta på flera dagar..han gillade fågel(!) som stekt kycklingfilé, gärna med chili...Papillonerna är känsliga. Kan få diarre av kött och starkt kryddad mat...tiken gillar kokt pasta och hanen inte, hanen gillar ägg och ost och tiken icke...hmmmen hel vetenskap! Undrar om jag ska skriva ner det?
kramen

http://trollpackan

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

4 juli 2008 20:43

Vi älskar också alla sorters bär, frukter och grönsaker. Vi står precis som Enya och käkar vinbär. Men matte vet inte om det är så bra för våra magar. Men ännu räddare är hon när vi letar äppelkart och tuggar på. Dom kan ju faktiskt fastna i tarmarna. Det fick min son erfara en gång när han hade hund. Det blev en dyr historia med operation som följd.
Fast inlagd sill... Nja, det tror vi inte att vi gillar. Men en slick i rödvinsglaset tackar inte Moa nej till. Men jag "Molly" är absolutist.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards