~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Inte lätt

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2008 16:31


att vara liten och bli satt i en bur, så övergiven och ledsen får ingen vara 
varken ett 2 eller fyrbenta barn :-[ Pluttinuttande då !


En sval dag med sol från och till, någon sommarvärme, näääää.  Känner mig handlingsförlamat i dag, finns massor att göra, men det blir inget gjort, så det blir att sätta sig vid köksbordet och ta fram stickepinnerna har börjat på raggissar till vintern, vi är snart där, i dag om 6 månader är det juldagen, kan du tänka dig det ? Nu börjar ljuset att vända och det går sakta mot mörkare kvällar, underbart är kort.


Talking Dog  
 
Jenn

Jenn

25 juni 2008 17:56

Neimen stakkar liten da,der ville han da ikke være.Høres ut som han roper mamma og:))
Jul,er du på villstyr*ler* Nei julen tenker jeg ikke på,det betyt snø og kaldt..og det vil vi ikke ha enda.
I dag har jeg faktisk fått gjort litt fornuftig,med solen kommer arbeidslyst og energi-herlig:)
Ha en fin kveld Ruth.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Corina

Corina

25 juni 2008 18:19

Pessimistkonsult idag ? Jösses nä julen vill jag då inte alls tänka på...ska nog fortsätta att njuta av nuet istället:)

Kram på dig!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

25 juni 2008 18:58

Hon har fortfarande hjälp med städningen men iövrig klarar hon sig själv hemma nu.Känns så himla bra! Visst,hon rör sig inte helt obehindrat men hon går utan stöd i alla fall:)

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

25 juni 2008 21:01

Så hjärtskärande skrik från den lilla valpen. Känns som man skulle vilja rädda den.
Vissa dagar känns faktiskt bara som dom flyter iväg utan att nått vettigt blir gjort. Men det kanske är så att kroppen behöver en paus just då.
Kram

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

25 juni 2008 21:39

Så söt och hjälplös den lilla valpen såg ut att vara.

http://violett.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

25 juni 2008 23:22

Han var ledsen den lille valpen

http://Prilyckans

 
Ann-charlott

Ann-charlott

26 juni 2008 10:57

Hej min vän. Urs stackas liten. Min lilla hund här låg och sov och jag satte på denna film. Hon flög upp och hoppade upp till mig och kollade så på min lapptop, så det är inte bara jag som tyckte att det låt skrämmande. I dag regnar det här så man har inte lust att gå ut, men det är ett måste när man har djur.. Ha nu det gott och ta väl hand om dig. Kram Ann-charlott

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 juni 2008 11:31

Stackars liten ropar efter mamma...=))

Ja visst tiden bara rusar iväg snart sitter vi där o det är vinter!!! uschanemej!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 juni 2008 14:09

Idag är det ett lagom väder hos oss. 20+ lite molnigt emellanåt och sen ljumna vindar. Passar mig förträffligt. Så jag tänker hålla mig utomhus så mycket som möjligt idag.
Med 6 månader till jul, så kanske det är dags att börja spara ihop till julklapparna nu.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

26 juni 2008 18:53

Så hjärtskärande...Stackars liten.

http://birgittas.bloggagratis.se

 
sussi

sussi

27 juni 2008 06:43

Godmorgon hoppas att allt är bra..Jag har skrivit många gånger till dig men inget svar..Saknar dig mycket kramiz

http://superwoman.bloggspace.se/home

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards