~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 juni 2008

Av ~ Ruth ~ - 1 juni 2008 15:29


Det är så lugnt på bloggen i helgen, så har ni svimmat i värmen :-) ??


I dag har jag suttit på en fläktande altan i skuggan och stickat på Liams vintertröja som aldrig tycks bli klar, men det är ju ett tag innan vinterkylan sätter in (längtar dit nu, speciella njutbara tankar kommer med tröjan.) Sommaren kan vara skön om det håller sig på normala temperaturer omkring 22* och där under, nu är det bara en pina, även i dag klarblå himmel och över 30* i skuggan. Går med styrfart i dag, orken är inget att skryta över precis, men skulle jag skriva ner varje liten uppoffring man gör under dagen skulle listan bli hur lång som helst, likt förbaskad när kvällen kommer så tycker man inte att man har gjort något vettigt. Varför har man dessa kraven på sig själv ? Har varit ute i dag och bekämpat löss och små vita flygfän på mina rosor, på den ena busken var bladen nästintill uppätna, använde växtsåpa toppen bra. Gjort ett litet fågelbad får dom små pippizzarna. Nu blir det en enkel middag. Panbiffar kvar sedan i går, stekt ägg, och lök på 2 mackor vardera, mat som mat, och matlusten är inte på topp i denna värmen, men något måste man ju stoppa i sig trotts allt.


Är extremt sugen på en sigg i dag, har varit på väg att inhandla röka, men värmen ute har bromsat mig för att cykla till torget, så det är bara att kämpa på och det har gått. Inget ont utan att det har något gott med sig. Har inga rökplåster längre, kommer detta suget efter helgen så skall jag gardera mig med "Nicotinell tuggummi", har inte testat det ännu, det har ju kommit med olika smaker, till skillnad från förra gången jag försökte sluta röka, då smakade det apa, men det är en del år sedan nu. Karaktär och viljestyrka + lite jävlaranamma är vad jag nu behöver inom mig..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards