~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Rofyllt och lugnt.

Av ~ Ruth ~ - 2 mars 2008 10:34

Fy sjutton gubbar i dag är det segt med modemet, blev utslängd 3 gånger.

Har hunnit sticka en keps till mina pulsvärmare så nu har jag ett set, det blir en keps till som blir lite större. Har all tid i världen att sticka roliga saker när jag inte kan vara ute på nätet och surra. Här uppe i Norra Värmland dröjer det nog innan våren kommer, har snöat fint hela natten, och även i dag kommer det något fint i luften. Att vistas ute är inte så hälsosamt, det ligger bara is under snön på alla vägar så det är med livet som insats att vistas ute, broddar är ett måste om man vill stå någotsånär på fötterna (broddar saknas), det är riktigt lurigt och farligt. Nu skall jag och hundarna få lite i magen och Arne tittar på Vasaloppet och ett snörikt landskap i dalarna. Ha en fin dag !  
 
Mona57

Mona57

2 mars 2008 11:15

Hejsan Ruth!

Jag gillar verkligen din blogg. Mycket matnyttigt här. Har lagt till en länk från min blogg.

Ha en bra söndag och sköt om dig.

Kram Mona

http://mona57.bloggagratis.se

 
corina

corina

2 mars 2008 12:58

Du är verkligen flitig med stickorna.Jag springer mellan datorn och tvättstugan idag fast nu ska jag strax på kalas,6 årskalas:)Man blir lite sugen på fika sedan man "åkt" Wasaloppet*S*
Ha de gott i snön nu!
Kram Corina

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Rut

Rut

2 mars 2008 13:11

Hej Ruth, det ser ju riktigt fint på kortet med snö på taken och på träden.
Men halt och förrädiskt, var försiktig så du inte går och halkar.
Här spöregnade det hela dagen i går så idag när jag gick min förmiddagstur i "min skog" var det riktigt blött och gôrigt bredvid vägen.
Förstår du har tid att sitta och sticka nu hela dagarna medan vintern lider mot vår och brasan sprakar i spisen.
Fint blir det också.
Ha en skön helg.

http://www.rut.blogg.se

 
Jenn

Jenn

2 mars 2008 14:37

Ja dere har snø så det holder ser jeg,herlig:))
Så fine caps og pulsvarmere,helt nydelig farge.
Ble dobbelt norsk og svensk 3 plass i Vasaloppet,ikke dårlig:))At de orker å gå 9 mil er meg en gåte,9 km hadde vært for langt for meg-hehe
Kos deg masse videre der oppe i stugan.
Mange klemmer fra meg.

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Frump

Frump

2 mars 2008 19:04

Här har det varit strålande solsken idag, kändes absolut som om våren är på gång...
Fast jag fick vinkla persiennerna i eftermiddags...dammet syntes alldeles för mycket *fnissar*

Ha det gott, kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

2 mars 2008 23:26

Njut av din snö nu när du kan. Vi har lövsprickning på G på en del växter här i söder. Mina Rosenkvitten har små gröna löv redan. Men idag har vi haft råkalla vindar och jag har inte varit ute mer än ett par korta stunder idag.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

3 mars 2008 10:40

Hej vännen min!
Va fina de blev. Blir ju sugen på att försöka, men vet att det inte är någon idé. Då jag inte klarar av att sticka :).
Underbar härlig färg du hade till detta sättet i alla fall.
Va rädd om dig nu när det är så halt där ni är. Kramar Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

3 mars 2008 12:13

Vilket underbart set...älskar rött!!!

Hoppas att du har det bra i stugan!
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvve

3 mars 2008 12:55

Hej. Du verkar va flitig mä diine fingrer när dä gäller steckinga! En Värmlänning här också, det märks väl;)
Nu har jag kollat runt på olika Bloggar, fann din och såg att du dessutom gör hemsidor m m...Tänk om du kunde hjälpa mej? Tror jag blir bet om jag försöker själv... ;(Har ju ingen blogg/ hemsida att skriva in ovan så du kanske kunde höra av dej via mail? M v h Yvonne i Arvika tegelvilla@telia.com

 
Ingen bild

Yvve

3 mars 2008 12:56

Det ska ju vara tegelvillan@telia.com
/ yvonne

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

3 mars 2008 17:45

Det är rött med vacker färg!:-) Tydligen har det blivit kallare och inte töar. I går när detta inlägg blev till var jag inte alls på bloggarna. Så då får det bli tväå kramar i dag! Du undrade om du missat något, Vist men nu får du vänta fyra år till! Så var det kramarna. KRRAAAMM och KRRAAMM!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Fia

Fia

3 november 2008 12:23

Hej Ruth! Var ute o sökte på stickad keps o då hamnade jag på din sida. Superfin keps du stickat! Går det att få tag i möster till en sån på nätet, eller vet du vart jag kan hitta det? Mvh Fia

http://borneskog.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards