~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av ~ Ruth ~ - 5 mars 2008 15:58

En grå och trist slö-dag. Det ligger snö i luften och det har börja fläkta lite lätt. I natt -13* och nu 2 minus, får se hur det blir till kvällen. Skabbräven som gick här i jul/nyår finns fortfarande (?) eller så är det en annan, för en har dom avlivat sägs det. Ser han varje dag intill husknuten. Hela svansen är nu utan päls, har en liten plym längst ut på spetsen som han släpar i snön, det är en lång pina innan det hela är över för stackaren. Min man skall få låna ett gevär så kanske vi kan göra pinan kort för den. Räven är så fin så det smärtar att se den så och veta att den lider. Har stickat klart en och en halv socka med restgarn som jag tog med mig. Har själv hittat på mönstret :-) den är i ett tunnare ullgarn så den är inte så klumpig att ha i ett par tunnare vinterkängor. Får sticka och ladda upp för kommande vinter :-) eller bara sticka för att det är roligt. Alltid så är det säkert någon som vill ha och behöver bli varma och goda om fossingarna. Börjar bli hungrig så jag skall steka lite fisk och fylla magen med.


Tack för att ni orkar besöka min blogg även om inte jag kan vandra omkring i den utsträckning jag vill för att hälsa på er. Modemet slänger ut mig stup i kvarten eller så låser sidorna sig när dom skall  laddas upp, eller när jag skall skriva en kommentar. Tålamod är inte min starkaste sida :-(

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards