~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Höst & en utmaning !

Av ~ Ruth ~ - 27 augusti 2007 22:38

Jo, det är snart september och det är den första höstmånaden, så det är bara att se sanningen i vitögat och njuta, hösten är en härlig årstid, och det bästa av allt, snart är det VINTER ! Älskar den mest av alla årstidsväxlingar. Skottar så gärna snö när det vräker ner, även om jag inte mår så bra i kroppen efteråt, man får ta det onda med det goda. Är det ingen som sett att det är jag på presentations bilden ?? Passar bättre in i antikens sekel nu mera *Ler*..


 En utmaning till alla bloggare: visa en ansiktsbild på er själva i presentations rutan. Det är så roligt att få ett ansikte bakom bloggen, den blir liksom mera personlig då,  många har det, men långt i från alla. Vi är ju en grupp som besöker varandra och vi har lärt känna varandra ganska väl, men hur ser min vän ut ?? Vet att det är många som tänker, näää fy, inte kan jag visa upp mig, varför ? Vi visar upp oss varje dag när vi går utanför dörren för att handla mm. Fram med albumet nu och scanna en bild från nutid, (och inte ett när du var 10-20 år yngre), ingen har något att skämmas för utseendemässigt, vi är sådana av gud skapade och han gör alltid ett perfekt jobb *Ler*..

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

27 augusti 2007 23:03

Ja, nu verkar hösten komma på riktigt.
På min lista över årstider jag gillar, så kommer hösten först, sedan våren, sedan sommaren och sist vintern ;-)

Fast nog har alla årstider sin charm, och hur man kan njuta av dem kanske också beror på hur man bor.
Och årstiderna ser inte likadana ut varje år, ibland njuter man mera eller mindre av dem p.g.a vädret.

Jag tycker också det är trevligt när man kan se en presentationsbild av sina bloggvänner.
Och precis som du skriver så visar man ju ansiktet i s.k verkliga livet när man går utanför dörren, så varför inte här.

http://www.ingermaryissa.se

 
Marianne

Marianne

28 augusti 2007 00:16

Ja, okey då jag får väl erkänna att hösten är här och den njuter jag av. Men vintern, huua… liaaa. Kan vi inte hoppa över den och gå direkt till våren istället. Jag tycker inte om att inte kunna promenera utan att halka omkull och jag bara avskyr att skotta snö eller behöva plumsa omkring i blötsnö. .Nej, tacka vet jag vår och höst, då trivs jag bäst. Ska fixa fram ett foto på min nuna också, har inte tänkt på det förrut.

http://ekoxenskennel

 
Erika

Erika

28 augusti 2007 09:07

Håller med dig, det är så roligt att se personen bakom bloggen. Jag känner igen dig från din hemsida. Hösten är på väg och jag välkommnar den verkligen. Älskar Höst/Vinter. Är som du, ju mer det vräker ner snö ju lyckligare blir jag. Finns det något finare när stora snöflingor dalar till marken helt vindstilla. När man var betydligt yngre var det verkligen vinter och reellt med köldgrader. Numera är det nästan gröna gräsmattor året runt, iallafall där jag bor.

http://ericha.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 augusti 2007 09:46

Verkligen underbart att hösten är på gång, luften är frisk och härlig att andas och jag riktigt känner energin flöda in i kroppen på mig, har fått massor gjort som legat och "gnagt" på mitt samvete, kräftskivan i fredags blev lyckad och vi hade jättetrevligt med barn och barnbarn och höjdpunkten var ju att Andreas kom hem! Idag har jag bokat in 3 studiebesök som mamma och jag ska göra på gruppboenden och ett ålderdomshem här i stan så hon får känna sig för lite om var hon vill bo!

Beträffande foto så ska jag försöka fixa till ett (motvilligt):o), tycker ju själv att det är kul att se vem man bloggar med så jag får väl "krypa till korset"!!!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

28 augusti 2007 10:23

Skogsfrun tycker din bakgrund här är urtjusig och härligt höstig:) presentationsbilden i skördekvinnan* är därtill mycket passande och trevlig. Ser fram emot fler foton på bloggarna efter din efterlysning här;)

http://barasaras

 
margus

margus

28 augusti 2007 13:35

Vaddå... vad är det för fel på den jag har;)? Tycker den är läcker. Ursprung ett originalfoto, "konstnärad" av Skogsfrun med den äran. Ganska likt originalet, faktiskt.
Lite fantasi bara...;)

http://margus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

28 augusti 2007 15:02

Roligt att flera skall sätta in en bild :-) det är ju det den rutan är till för, så kom igen alla vänner där ute i vårat avlånga land. Margus för byta ut sitt till en ej kamouflerad porträttbild, vill inte påstå att den är speciellt presentativ, sätt in bilden i original så blir det bättre och flera en jag blir glada då !

 
Millis

Millis

28 augusti 2007 16:45

Så fint och härligt "höstigt" du har det här.
När det gäller presentationsbilden kan jag tänka mig att sätta in en nyare än den jag har nu, från -69, men inte en nytagen... inte än i alla fall...får se sen, när jag mår bättre...

http://millis.bloggagratis.se

 
Vita

Vita

28 augusti 2007 18:52

Jag är rädd att jag skulle börja skriva på ett annat sätt om jag hade en bild på mig själv i rutan

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

28 augusti 2007 19:40

Sv: till Vita !
Vita är ju alltid Vita, varför skulle du skriva på ett annat sätt ? Det är Vitas blogg även om det kommer in en bild, den talar ju inte om för dig hur du skall uttrycka dina ord. Skulle bara vara så trevligt med ett ansikte. Hoppas du kommer över den spärren. Vi är den vi är och kan aldrig bli någon annan..

 
Linda

Linda

28 augusti 2007 20:55

Jag skulle inte lägga ut en bild på mig, tycker inte om mitt utseende. Det enda jag skulle kunna göra är om jag skulle visa en bild när jag skriver ett inlägg men inte annars. Fast jag håller med det du skriver att det är roligt att se den som skriver. Sedan en liten fråga hur går det med valparna?

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 augusti 2007 21:12

Ja hösten är inget för mig och vinter gillar jag inte alls den kan man gärna hoppa över för min del.Tycker nog mest om våren och sommaren med vanlig svensk sommar temperatur.

Nu har jag bytt bild nu kan du se mig på närmare håll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

28 augusti 2007 22:26

Sv: Linda..
Tror inte det är något fel på ditt utseend, bara något som du har fått för dig, vi är inte några filmstjärnor några här, och inte tror jag att vi har blivit lyckligare om vi det hade varit. Släpp din spärr, du duger så bra såååå som du är, det här är ingen tävling om att vara vackrast! du undrade om mina valpar ? gå in på kategori *Hundar* där står det senaste..

Sv: Cina..
Det är inte mycket mera som syns av ditt ansikte nu heller *Ler* BORT MED HANDEN ! Kanske skall skicka dig min fotoquilt, på den finns Cina, ja hela ansiktet !

 
Vita

Vita

28 augusti 2007 23:34

Okej I´ll give it a try....titta bara

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

29 augusti 2007 20:10

Vill helst slippa visa mitt ansikte just här. Jag visar det i så många andra sammanhang ;-)

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
margus

margus

29 augusti 2007 21:58

Ser att det finns en del som helst inte visar sig offentligt. Det är värt all respekt! Att känna sig utsatt för påtryckning kan vara jobbigt för många, även om önskningen är välvilligt menad. Tänker att det KAN finnas personer som kanske MÅSTE vara försiktiga med offentlighet av olika skäl. T.ex de som varit utsatta för hot eller våld, som kanske är förföljda av en plågoande, som har vittnat i en rättegång eller liknande. Sådana skäl är nog i så fall inget man vill känna sig tvungen att uppge. Då hjälper det inte att andra tycker det skulle vara "roligt" hur vänligt det än är menat.

För egen del är det enklare: Kan visst tänka mig att byta bild, men...en rebell har inte för vana att lyda "befallningar";)

Varför inte låta bloggvärlden fortsätta att vara lustfylld utan pekpinnar? Krav har vi väl nog av ändå.

Men... vilken UNDERBAR bakgrund!!!
Kram

http://margus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

29 augusti 2007 23:54

Jag respektar allas vilja, men det skulle varit kul om flera skulle vilja sätta in en bild. Men som jag vet så är det upp till var och en att göra vad den vill, det var bara ett försök att få flera med. Sedan är det upp till var och en, så se det inte som en befallning och det är inte meningen att såra någon !

 
Ingen bild

Vita

30 augusti 2007 23:21

Den här idén med att visa ansiktet ger mig ingen ro. Jag håller med Fru Fundersam om att man visar redan upp sig i för många officiella sammanhang. Bloggen är något annat.....ett ställe där ingen kan säga att: sådär var det inte alls!...Vita, nu överdriver du igen! Om någon som bara känner den officiella Vita skulle ramla in i min blogg så kunde det bli jätteknepigt....det skulle kännas som att jag hade något att dölja - även om den personen inte skulle uppfatta det så. Jag menar inte att jag ifrågasätter din uppmaning att lägga ut presentationsbilder.....bara delge mina egna funderingar. Jag kan maila en kul bild om du vill?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards