~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2007 22:59

Har varit på röda korset i dag och shoppat en massa nya leksaker till mina små valpar, jisses vad det vad det var uppskattat. En stor påse för 40 kronor, nallar, små bollar, pipleksaker med mera, och den roligaste var den med 2 stora hjul och en dubbelsidig spegel i mitten. En valp på varje sida som skulle busa med spegelbilden som dom trodde var en annan valp, skrattade av det roliga skådespelet. Det är så underhållande och följa deras busiga och klumpiga leker, som stundtals blir gråt och tandagnissel när dom biter hårt på varandra. Tansingarna är sylvassa så det känns rejält, och inte fattar dom att det är därför den andra skriker utan bara fortsätter, då får mamma Ruth ingripa och avleda till leksakerna i stället. När jag torkar golvet med moppen så jagar dom den. Ja, nu är det full rulle på dom små liven. Nu skall dom få nattamaten så sover dom gott sedan.

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2007 19:14


Några var inne på Ananas, inte så konstigt egentligen, för den liknar en Ananas innan blommorna slår ut, även kallad " Ananas Lilja ".


Tofslilja heter denna anorlunda växt, kommer från Sydafrika.En dekorativ blomma som blommar från tidig sommar till första nattfrost. Redan innan blomningen kan man njuta av den vackra växten. Stilig rabattväxt med intressant karaktär. Planteras på våren, 10-15 cm djupt, med 30 cm mellanrum i väldränerad, något sandig jord i skyddat läge med sol, eller halvskugga. Blommar från midsommar. När bladen vissnat tas lökarna upp och förvaras frostfritt över vintern. Tofslilja kan även odlas i kruka i växthus och uterum. Växtplats sol. Blommar i Juni - oktober.
Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2007 00:46

Gissa blommans namn ! Är det någon i cyberrymden som

känner till denna lite annorlunda trädgårdsblomma, kanske

har du en själv i din trädgård ? Visst är den originell ?

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards