~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Valpköpare..

Av ~ Ruth ~ - 23 augusti 2007 19:56

 

Ja, nu går det mot kväll, det duggregnar ute (ovanligt eller ?)  Valpköparna som skulle kommit i går kom i dag i stället. En mycket trevlig familj från Lilla Edet. Det är alltid så nervöst innan familjerna har hälsat på, anser jag dom lämpade, blir dom snälla ? gillar jag dom inte så blir det ingen valp, (kemin måste stämma). Man lär sig som uppfödare efter 27 år i branschen att bilda sig en uppfattning  redan i telefon, ofta så gallras dom bort redan i slussen så att säga. Man vill ju ha så bra valpköpare som möjligt för valpens framtid. Ofta kan första samtalet pågå i en timma, då brukar kemin stämma till 100%.. Det är inte bara att slänga i väg dom små liven till höger och vänster på vinst och förlust. Förmodligen så kommer det ett par i morgon för att hälsa på oss och titta på den sista pojken, då kanske allt är klart, det är ju leverans i slutet på nästa vecka. Den enda tiken kommer till Karlsborg, också till en mycket trevlig familj, där får hon ett bra liv. Usch, dessa veckorna har gått på tok för snabbt, skulle gärna behållit dom mycket längre, snyft..


 
 
liv

liv

23 augusti 2007 20:01

Kan inte vara lätt det där, att sälja valpar... Tänker på hur jobbigt det måste vara att säga nej om det inte känns bra. Hur går det till?

http://livslinje.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 augusti 2007 20:40

Ja fy tusan för att sälja sina små....jobbigt värre måste det vara. Just detta att lita på folk och att djuren får det bra. Många tankar far nog genom huvet innan man säljer dom.

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Vita

Vita

23 augusti 2007 22:47

Stackars du... så du kommer att lida av grav separationsångest nästa vecka då?

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 augusti 2007 23:04

Håller med om att tiden rinner iväg alldeles för snabbt när man har en valpkull. Framförallt när man inte själv behåller någon valp så känns det väldigt tomt när de har flyttat till sina nya hem. Att sortera bort olämpliga valpköpare i slussen lär man sig med åren. Det är ju även lättare att säga nej innan de har varit och hälsat på. Som tur är så är de flesta som sen kommer hem till en trevliga människor. Det är ju levande varelser vi säljer, inte dammsugare. Trots att de är likvärdiga i konsumentverkets ögon.

http://ekoxenskennel

 
"Bettan"

"Bettan"

23 augusti 2007 23:39

Hej vännen!
Ja fy sjutton, för att behöva släppa dessa små sötnosarna. Men hade inte ni uppfödare funnits, så hade ju inte vi andra haft hund kanske :).
Hoppas att lille mannen också kommer iväg i samma veva som de andra. Annars har du ju e liten krabba att njuta av.
Undrar om jag ens hade kunnat lära mig att gallra ut valpköpare... hmmmm... Kanske:)

Fick aldrig lov att ta kort innan färgningen på grabben. Men ska lägga upp hur hanser ut imorgon :) Idag fick det bli lite deppigt istället.
Kramis Bettan som ska skutta i sängen nu ;)))

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

24 augusti 2007 10:33

Uff ja,ikke kan det være lett å gi fra seg valpene..greit å være litt striks med hvem som får kjøpe og ikke,er alt for mange som har hund som aldri burde hatt noen.
Tror ikke jeg kunne vært uppføder,hadde ikke klart å gi de fra meg..er så svak for de så fy:))

http://jenn.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

24 augusti 2007 13:47

Kan mycket väl förstå att du med omsorg väljer ut de familjer där de så söta vovvarna ska flytta till.
Och att du kommer att sakna dem.
De är ju så söta.....

http://www.ingermaryissa.se

 
Lena

Lena

24 augusti 2007 14:07

Känner med dig Ruth, måste kännas ända in i hjärteroten att bli av med de små sötnosarna men det är ju skönt att du hittat så bra hem åt dem!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
margus

margus

24 augusti 2007 20:18

Önskar dom små barnen lycka till. Visst är det sorgligt, och oroligt. Har man valt rätt?
När jag hade min valpkull ringde en sjöman som tänkte ha valpen på båten (en stor en) sju månader om året.... Den gav jag på båten genast. Stämde inte med min bild om ett bra hundliv.

http://margus.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam önskar att hon kunde hämta en

Fru Fundersam önskar att hon kunde hämta en

24 augusti 2007 22:34

Så "stora" de har blivit nu ...
Och ännu sötare.
Jag önskar att jag hade orken att ha en sådan sötnos.

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Rut

Rut

25 augusti 2007 10:11

Usch, så jag kommer sakna dom.
Kan du inte ha kvar dem lite till,?
Hoppas de kommer till bra folk, jag kommer alltid att undra.

http://www.rut.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards