~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

En tripp till Göteborg

Av ~ Ruth ~ - 9 oktober 2013 00:15


           


I dag tog vi en tripp till Olskroken i Göteborg och dotterns affär ”Knit &Purl” och flera nystan för min halsduk införskaffades, köpte 3 nystan så det skall bli både mössa och vantar till också då blir det en matchande helhet inför vintern.

 

Därifrån till det stora handelscentrat ”Allum” i Partille och köpte mig en ny vinterjacka. Ut och in i affärerna, ville ha en vit, men det blev en svart, hittade ingen vit som föll mig i smak. Snabbt hem till hundarna som hade varit hemma själva i många timmar. Blev enkel middag, pannkakor och mätta blev vi.

 

Har fått så ont i halsen i kväll och svettas, tror jag har fått någon elak bacilusk på denna resan, hoppas det är över i morgon när jag vaknar och att det är något tillfälligt.

God natt till er alla.

 
 
lillis

lillis

9 oktober 2013 11:07

Hoppas att du känner dig bättre i dag.
Vad kul med en tripp till Göteborg och hälsa på dottern och även få lite garn.
Så roligt med en ny vinterjacka
Ha en bra dag
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 oktober 2013 11:46

Snygg stickning du håller på med och roligt att se hur din dotter har det i sin garnaffär. Mycket fina färger är det når man kommer in i en garnaffär.
Härligt med en ny vinterjacka.
Svart tycker jag är finare än vit för den blir så lortig fort.
Så jag tycker du gjorde ett bra val.

Ha en fin dag!

Kramen min vän

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

9 oktober 2013 12:44

Är det din dottter? Söt och fin affär också.
Fanns en sådan affär i min stad. Först ägde mamman den och sedan dottern. Blev många år men nu är den nedlagd och dottern försöker sig på nya vägar/ kram

Ps Vit vinterjacka?!?! Inte för smutsgrann när man går i skogen eller ... *ler*

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

9 oktober 2013 14:11

Hoppas verkligen att inte basiluskerna fick något fäste ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

9 oktober 2013 15:23

Men Ruth vilken godisaffär din dotter har!! Vad härligt att gå där och välja vackerheter!! Och du är ju en fena på att sticka - invecklade mönster - sååå himla vackra!! Och det tilltalar mig, att du också är en "tant Blå"!! Nyfiken på hur din egen halsduk, mössa och vantar blir.... Ha det gött!! Kram till dig!!

http://stinalill.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

9 oktober 2013 18:42

Vilken fin butik din dotter har! Så fantastiska färger det finns på garn. Jag tycker det ser extra fint ut när det är upplagt i hyllorna så där som en färgpalett. Där får hon säkert sålt mycket. Nu är det ju modernt att sticka igen. Jag har inte gjort det på länge, kanske man blev inspirerad nu.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
primrose

primrose

9 oktober 2013 22:22

Krya på dig! Det måste vara något som går, tycker många har halsont och mår dåligt!
Snygg sjal ,-) vackra färger.
Va kul med en dotter som har en garnaffär och vilken affär! Där fanns det mycket att välja på ser jag, så många härliga färger ,-)
Läckert!
Ha det gott. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ingen bild

Gittan

10 oktober 2013 00:07

Ögonfröjd, bild 5 till vänster. De gulliga vantarna med katter på. Vilken fin affär

Med vänlig hälsning Gittan

 
gun

gun

10 oktober 2013 22:24

Hoppas du mår bättre idag och att det ingenting blev.
Härliga bilder som du visar här.
Hoppas du blev nöjd med din jacka fast den inte blev vit. Även jag ska köpa en jacka. Har sett en svart Everest jacka (stavning?) som jag funderar på.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Bent Bay

Bent Bay

11 oktober 2013 10:00

Hei Ruth. Ønsker deg en god week-end og tak for godt venskap.
Hilsen fra BB

http://www.bentbay.dk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards