~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av ~ Ruth ~ - 15 oktober 2013 23:27


   


Som vädergudarna SMHI siar så skall det bli snö och vinter nu, åsså jag som inte har fått stickat klart min vinterkreation, håller på med sista garnnystat för halsduken, men den är dryg, när den är klar så har jag stickat 350 meter x 3 nystan = 1050 meter garn (över en km, fatta eller ?) dessa små maskor jag har kämpat med. Varje nystan ger ca 50 cm. blir 150 cm  halsduk och sisådär 43 cm bred, varm och god. Skall bli mössa och vantar också innan allt är klart.


    

I morgon får jag rensa det sista utomhus, en del kvar, krattar gör jag inte, det tar gräsklipparen och mosar för att ge näring till nästa sommargräs. Fortfarande har jag altanlådor och amplar fulla av blommor, det svider att slänga dem i detta tillstånd, kärleksörten på bilden är som finast nu, kommer nog snö på allt snart.

 

Hoppas jag får sova bättre i natt, hade mardrömmar hela natten. Vaknade av en siren som tjöt, men det blev tyst, låg länge och lyssnade, men det kan vara något jag hade drömt också.  

 

Dags för sängen, natti, natti kramar.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards