~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Blodet frös till is…..

Av ~ Ruth ~ - 2 oktober 2013 22:15


  


Startade morgonen med mina vanliga rutiner, kaffet på, dator på, hundarna ut.

När jag kommer in skall allt vara färdigt för min morgonstund, MEN inte i dag.

Dataskärmen var svart med en massa vit stor text, vet att det är ett kortnummer man skal klicka på med tangentbordet, men vilket ? musen fungerar inte i detta läget, schitt också.

Kopplar ur strömmen och testar igen, samma visa, det stod att Windows inte svarade, nu fick den stå så där, efter ett bra tag så kom det upp en ruta om att göra en Systemåterställning ? jag kunde ju inte klicka JA, den fick stå så, sedan satte det i gång av sig själv, VIPS! så laddade skärmen upp, min glädje visade inga gränser, fasen så glad jag blev, 45 minuter försent startade min dag.

Virusprogrammet Norton hade en grön bock (AV), jaha, sådant har jag aldrig pysslat med, klickade upp programmet bockade i allt som det stod av på, det fixade sig även det tillslut.

Datorn står alltid på tills jag lägger mig då jag stänger jag ner för natten, hur blir det då i morgon när jag sätter igång den ??? en bra fråga ???

Ser ni mig inte på nätet i morgon så vet ni varför.

 

Kram till er mina vänner och njut av det vackra höstvädret!

 
 
TantGlad

TantGlad

3 oktober 2013 05:46

Hahaha....ja då vet vi varför.
Kikar in och önskar dig en jättefin dag!
Kramen på dig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Cina

Cina

3 oktober 2013 07:36

Fytusan förstår din frustration och ibland lever datorerna sitt egna liv.
Tur att du fick igång den.
Hoppas för guds skull att du får igång den nu på morgonen.
Ha en fin dag vännen
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

3 oktober 2013 10:13

Dessa datorer. Hoppas att det var en engångsföreteelse. Men tycker att jag känner igen det hela, så jag tror faktiskt att jag har varit med om samma sak. Njut nu av denna Torsdag. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
primrose

primrose

3 oktober 2013 10:18

Ja du, jag skulle också bli knäckt, jag kan inget om datorer, så jag hade nog inte ens kommit på att bocka för som du gjorde ,-))
Det funkar bara för mig när det startar och beter sig som vanligt!
Hoppas det funkar imorron ,-)
Annars vet jag att du sitter och "svär" ,-)
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

3 oktober 2013 11:47

förstår att du blev skraj, vilken tur att det "bara" var en liten bock som behövdes ändras på
jättefin bild
Sv: jo, gärna sommar året om :) i allafall hos mig :)
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

3 oktober 2013 15:05

Så fin bild och vilken vacker kofta.
Tur att allt ordnade upp sig/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
gun

gun

3 oktober 2013 16:41

Datorer......... kan man bli knäpp på. Förstår din fasa och min gjorde så i förra veckan. Att min dator gör så beror på att den håller på att sluta fungera.
Bilden är jätte fin och hoppas du kommer ut i morgon.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards