~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Ingen färd i morgon

Av ~ Ruth ~ - 27 mars 2013 23:04


  


Jag kvastar inte till Blåkulla i morgon, det är för långt och den bistra kylan sätter stopp för den färden, har ingen katt heller. Att åka så långt utan sällskap är inte min melodi, måste ha någon att jama med och jag är inte van att skrävla med mig själv. Att ta mig en jamare vore nog bättre för då kanske jag håller värmen, men då finns risk att jag tappar kontrollen och störtar.

       

Jag kommer att bara slöa på soffan i morgonkväll som mina hundar. Dem vet verkligen hur man skall slappa. Tycker denna bilden på Debbie är så härlig, fy om Nova skulle släppa en fisfjärt rätt i nosen på henna, synd då om lilla gumman.

Har varit en stund till Gullan i kväll och i morgon skall jag vara hundvakt till hennes hund Millie. Snön börjar bli väldigt porös och kornig så nu tar solen rejält på den, inom en vecka så är det nästan snöfritt i den stora hundgården tror jag. Förövrigt rullar dagarna på snabbt och vi bara slappar och njuter.

Kramen.


 
 
lillis

lillis

28 mars 2013 06:29

Vad synd att jag inte får träffa dig på Blåkulla, men det får bli en annan gång.
Vilken härlig bild på Debbie, våra djur kan konsten att slappa.
Du undrade om jag hade min hemma telefon kvar och det har jag.
Önskar dig en bra Skärtorsdag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

28 mars 2013 07:18

Vet du.....tänker nog heller inte åka iväg till Blåkulla det är alldeles för kallt.
Kommer frysa baken av mig innan jag är där eller oxå kraschlandar jag väl i en snödriva.
Härliga bilder på vovvarna ser så skönt ut där dom ligger.
Sedan ser jag en fin duk under hönan med fjädrar det är väl näversöm på den, min farmor satt o sydde sådana. Och jag har visst någon i skåpet efter henne.
Dom är såååå fina och ett mycket fint handarbete.

Ha en fin dag min vän!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

28 mars 2013 10:01

Ha det gott i stugvärmen i Påsk önskar Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
gertyg

gertyg

28 mars 2013 16:58

Jo här blir det åka av, måste ju få en träff med dom andra kärringarna, och efter Blåkulla blir det bara att slappa, så GLAD PÅSK på er

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

28 mars 2013 17:54

Stannar också hemma o har det varmt o skönt. Djuren kan ta det lugnt vilket vi bör göra mellan varven.
Kommer ihåg hur fruktansvärd långfredagen var som liten.
Ingen att leka med ingen Tv men på nåt sätt försvann dagen o sen fick man leva som vanligt.
Inte mycket påskpynt här i år men en vas med tulpaner o några krukor med te ta te har kommit in. Påskmaten står Elinor för i år.

Har köpt färg så vi tillsammans kan måla ägg o göra lite pynt i morgon kväll.
Jag har absolut inte tänkt lägga av bloggen så du har mig kvar som vän vilket jag hoppas du vill.
Har aldrig sett en sån liten kyrka men vacker är den.
Din syster är otroligt duktig på att göra fina saker tänker på dom vackra äggen. Lyckans henne som kan bo i Spanien över vintern.
I kväll blir det lasange o vin här sen ska jag se på Sofias änglar.

Jag önskar dig dig en skön o fridfull Glad PÅsk. Kram!

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

28 mars 2013 22:53

Då får jag önska dej en trevlig Påskhelg nu när inte ses på vår årliga träff.

Mysbilder på de små vovvarna !!!!


Påskekramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 mars 2013 10:06

Var nog lika bra att du stannade hemma å inte gav dig ut i kylan.
Så fina bilder på hundarna men kanske riskabelt för den ena..
Ha en skön Påsk/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
gun

gun

29 mars 2013 12:00

Synd att du inte kom till blåkulla. Jag saknade dig där:).
Tittar in för att önska dig en härlig Påsk där upppe.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

29 mars 2013 17:11

Glaaaaaad Påsk !

http://corina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards