~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Snart är påsken och vintertiden över

Av ~ Ruth ~ - 30 mars 2013 17:21


 

I natt kommer klockan att flyttas fram en timma och det går mot sommaren även om vi inte märker så mycket av den ännu.


       



Måste bara visa några påsk-bilder jag också, har inte så mycket pynt som jag brukar, men det räcker, påsken passerar så snabbt.


Gubben sitter nu och tittar på hockey och jag sitter här och äter chips och tar ett glas vin.


Gumman i snön utanför altanen är död, har inte rört på sig under hela dagen, väntar på att polisen snart kommer och jag måste erkänna mitt brott.  

Bilar som passerar bromsar in och kryper förbi här, förut var det en bil som backade, pekade, funderade, skrattade och tog kort.

Hoppas ni har en trevlig dag.

Kuckeliku från mig.
♥♪♫*¨*.¸¸¸¸.*¨*♫♪♪♫*¨*.¸¸¸¸.*¨*♫♪♥


 
 
ansepanse

ansepanse

30 mars 2013 18:36

vilket fint påskpynt, det där räcker tycker jag, skrattar gott åt folk som kör förbi och kollar in din påskkärring
Sv: jag tror också att julmusten skulle varit lika god nästa jul :)
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
BrittMarie

BrittMarie

30 mars 2013 20:10

Den där påskgumman är ju för rolig! Jag förstår att många stannar till och undrar :) Det skulle jag också ha gjort.
Ha det bra resten av påsken

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
lillis

lillis

31 mars 2013 07:27

Så fint du påsk pyntat, Plockar inte fram så mycket pynt till påsken.
Kan tänka mig att gumman var sten död i snö högen.
En bra dag önskar jag dig
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

31 mars 2013 08:20

Måste skratta när du berättar om reaktionen på "kärringen" i snödrivan.
Det tyckte jag var roligt att de stannade och kollade.
Förstår att dom funderar.
Kanske kommer det en bild i tidningen där uppe....vem vet kanske veckans bild.
Skulle vara roligt.

Såååå fina foton du visar oss idag.

Klockorna kom jag ihåg att vi skulle ställa om fast Håkan trodde nog inte på det
så han kollade nog almanackan.

Ha en fin Påskdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

31 mars 2013 12:16

Hei på deg søster og svoger, ja nu går det mor slutten for denne påsken , det går så fort, Jammen så har du pyntet fint flink du. Skulle ønske jeg kunne ha sittet på kjøkknet og tatt en kopp kaffe med deg, men det kansje blir en gang. Savner dit nærvær vet du. I påsken har det vært så varmt her 25 gr så nu får en ikke sove på natta skjønner ikke at det går ann og være her på sommeren da det blir opp i 40 gr og høy luftfuktighet fy fy. Vi har bare slappet ev hvert og sett på en prosisjon, har sett det noen år nu. <<<<<<<<<i går var vi invitert på kalkun hoss noen venner deilig mat, i dag bare slapper vi av. Fortsatt god påske til dere. klem fra søstra di og Curt. Hils Arne

 
BrittMarie

BrittMarie

31 mars 2013 12:22

Oj, nu måste jag svara på en gång. Det var nog en synvilla det där med att det var ett stort hål i isen. Det är allt barnen som skottat sig en liten isbana. Med lite motljus och så i bilden, blev det visst lite luring :)
Ha en fin fortsättning på påsken!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
primrose

primrose

31 mars 2013 15:07

,-))))) va kul att folk reagerar på den stackars påskkärringen!
Fint har ni hemma, här står en tupp och påskriset som hann slå ut ,-)))
Mys på!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
gun

gun

31 mars 2013 17:00

Haha, även jag hade nog stannat till och även backat och undrat vad i hela fridens dar är det som ligger där:):).
Fint och lagom som du Påskpyntat. Även jag har bara tagit fram lite på köksbordet. Tycker att det räcker för helgen är så kort.
Du får ha en fortsatt trevlig påskdag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards