~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Klipp igen

Av ~ Ruth ~ - 4 maj 2012 22:16

Hade liten egentid i dag, strosade omkring i olika affärer, oj så mycket fint jag vill ha, men det finns begränsningar för plånboken. Toppade mitt hår för någon vecka sedan, i dag beslöt jag mig för att klippa lite till, närmare 8 cm. Gillar mitt långa hår, det är så lättskött, kan göra massor med det, men när jag sätter upp det i nacken så var det för långt. Det växer som ogräs och gick ner till Bh-bandet bak. Nu behövs det lite färg, sedan är jag redo för avresa till Stockholm och bröllop i slutet av månaden.

Gubben klippte den stora gräsmattan i dag så jag slapp det, nu är allt ansat för första gången i år. Nu är det grönt på buskar och träd, hade hoppats på regn i dag, det är så torrt över allt, men det kom bara små stänk som var knappt märkbart.

 

Denna ruta kommer upp flera gånger varje dag och jag snabbar mig att stänga ner den, vad är fel och vad kan jag göra, vet du det så tala om för mig, tror varje gång att datorn skall krascha, hu jedamig vilken katastrof det skulle bli.


Ha det gott mina vänner, ni är alla värdefulla och unika / kramen.

 
 
Bettan

Bettan

4 maj 2012 23:01

Va härligt att maken fixade den stora gräsmattan idag. Så att du kan försöka att bara njuta & läka ut. Måste ju vara rädd om dig nu när du har varit krass.
Tror inte att du behöver att vara rädd för att låta den gå till fullo. Windows har ju sina egna program & så länge du har ett väl fungerande virus skydd. Så ska du nog klara dig.
Om inte se till att få ner alla de viktiga posterna som du behöver. Massor av varma kramar till dig vännen.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

5 maj 2012 00:44

Jag har aldrig anat att du har LÅNGT hår!! Du ser så kortklippt..ut på alla bilderna.
Ja visst börjar det vara fint nu ute i naturen..allt det röna...gräset och LÖVEN!!! Men allt går så fort så man hinner inte vara med riktigt...
Och nu hr vi edan helg igen..man hinner inte håll eda på vilken dag det är, allt går så hiskiligt fort så...och ALLA röda dagar under våren...
Kram!!!!

http://margiholm.blogg.se

 
lillis

lillis

5 maj 2012 07:14

Vad skönt att du slapp att klippa gräsmattan.
Det är skoj att bara gå och strosa i affärerna.
Vad kul med bröllop, ska oxå på bröllop i September
Ha en bra helg min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

5 maj 2012 10:02

Kikar in å önskar dig en bra helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Love

5 maj 2012 10:46

Här vill jag inte ha gräsmattan klippt för alla vitsippor men får väl kapitulera när Leif kommer hem på måndag.
Långt hår är jättefint och det har jag nästan alltid haft men nu når det väl till axlarna. Hade riktigt kort förut men trivs inte med det.
Du får ta några kort på dig och visa upp. När blir det bröllop och vem gifter sig? Inget blöllop i sikte här men barndop i maj.
Jag skickar ofta efter kläder från Cellbes och väntar ett paket snart. Avskyr att prova kläder i affär.
Lukas är på jakt efter kostym till studenten men det klarar han själv behöver bara lite tillskott i kassan.
Vad som ska ske här i dag vet jag inte men vädret är ok så jag ska nog plocka lite kvistar från gräsmattan innan klippningen blir.
Må så gott i helgen.
Kramizz.

 
Cina

Cina

5 maj 2012 11:08

Ohhh va mysigt med bröllop!!
Ja långt hår är fint men jag trivs inte i det utan här blir det kort o grått.
Har slutat färga håret efter som mitt växer fort o det fulaste som finns är när det växer ut grått i botten tycker jag så om jag skulle lägga färg i så skulle jag nog få färga det varje månad o det mår inte håret så bra av. Så jag avstår och är en "gråhårig tant" istället hahahahaaaaa.

Ha en fin lördag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

5 maj 2012 11:24

egentid är härligt :)men regn vill jag inte ha, jag tror inte det behövs, fast jag vill inte ha blåsten heller, det blåser förfärligt här idag
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Maggan

Maggan

5 maj 2012 16:54

Jag kikar bara in och önskar en riktigt skön helg.
Jag återkommer.
Kram min kära vän.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

5 maj 2012 16:58

Tittar in för att önska deig en trevlig Helg
Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards