~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av ~ Ruth ~ - 2 maj 2012 19:08


 


Hur kan någon vilja köpa en kyrka även om priset bara är en krona ? och dessutom vilja bosätta sig där,

motivering : ”för att komma närmare gud”, jag dör.

Örja kyrka i Landskrona är det. Klart gratis blommor i trädgården och tända lyktor som lyser upp på gravarna det ger nog trivsel, men hallå eller och vad är detta för lekplats för barnen, hur tänker dom? !  

Kyrkan togs ur bruk 2004 och har stått oanvänd sedan 1996. Oj, så romantiskt denna familjen kommer att få det. Att renovera kyrkan hade kostat 17 miljoner att renovera skriver Kyrkans tidning, smart att sälja den för en krona då ju.


Nu börjar gräsklippet, premiär på hundarnas gräsmatta i dag, men saknade bensin för att fortsätta på den stora mattan. Arne hade tagit med sig dunkarna när han åkte till jobbet på morgonen (lite glad blev jag, hatar klippa gräs), men i morgon är det en ny dag då får jag offra mig (om jag orkar). En lika varm dag har det varit i dag som i går, lite jobbigt när temperaturen blir +26 inomhus trotts korsdrag, det gör mig en mera matt och trött i kroppen.


Kram på er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards