~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av ~ Ruth ~ - 20 maj 2012 22:07

Vilken sommardag det har varit i dag 26 gr. i skuggan och fortfarande 18 trotts att klockan nu är 22. 

I dag blev det linne och shorts, kan inte påstå att det har varit skönt när svetten lackar, det rinner ner över ansiktet och kroppen och det kliar av allt salt.

 

Har klippt hundarnas gräsmatta i dag och tagit dom maskrosorna som visade sig igen, så även på den stora gräsmattan, den klippte Arne. Han har börjat måla på balkonen som han har renoverat med nytt golv och en del annat. En tjock humla ofredar han hela tiden där ute, den har ett bo innanför taklisten, så den får målas senare i sommar, han vill inte störa husfriden för mycket för dom.

 

Kläderna jag först köpte för bröllopet har fått ett klorinbad i dag, så nu är dom inte gräddvita längre utan vita, köpte ju vita byxor i fall vädret skulle bli kyligt och då blev det övriga smutsvitt emot dom. Hängde ut på torkvindan för att torka kläderna tror du inte att en fiskmås hade lagt en stor blaffa på tunikan, fick tvätta om och ett nytt klorinbad, gick inte att få bort missfärgningen annars, kanske ännu ett tecken på att kläderna inte är rätt.

 

Det blir en varm och kvav natt i sovrummet när det är sovdax, har tagit fram AC’n så det blir svalka annars går det inte att sova.

Kram på er alla

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards