~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

En ovanlig fågel ute (trodde jag haha)

Av ~ Ruth ~ - 4 april 2012 21:40

"Klickbilder som förstorar"

   


Det var bara en skogsduva när jag fick zoomat in den med kameran, men jag har aldrig sett en skogsduva här förut och inget jag förut har satt in på bloggen, så det blev 2 fågelbilder till trotts att jag inte skulle visa flera sådana, haha.


    


Har påskpysslat lite till efter att jag åt frukost med omelett, ägget fick bli skalet för en nykläckt kyckling, gulligt tycker jag. Påskriset är också på plats med tovade ägg som min syster Liv har gjort, ingen bra bild men något kan man se av dom fina äggen.

Har inget vatten i kranarna, vattenpumpen som är 50 meter nere i ett borrhål strejkar, är helt handikappad utan toa och vatten i kranarna, vi hoppas på att det är backventilen som är kass, men pumpen måste upp och grejer köpas för att bytas.

Alltid är det något som skall strula i denna idyllen. Dagtid kan vi gå på ett utedass och i år slipper plumsa i djup snö, nöden har ingen lag och kissa kan man göra bakom husväggen.

Detta var stort sett min dag, en långpromenad med hundarna och en fika hos Gullan.

Kram på er alla som orkar besöka mig och är gulliga som skriver en kommentar.


 
 
Corina

Corina

4 april 2012 21:46

Trevlig Påsk önskar jag dig! Jobbar imorgon sedan ledig tre dagar i alla fall. Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

4 april 2012 22:23

Hei på dere søster og svåger GOD PÅSKE EN EN GANG. Nei så trasig at dere ikke har vann, det er vi jo helt avhengi av- men som du sier så kan en gå bak huset eller utedo, det var alldrig noe annet på Bergseth da vi var små, tenk der som vi var så mange og ikke ha bad, men vi viste ikke noe annet av. Så fin kylling du har,du må få flere egg til dit ris, bare vent til jeg kommer hjem... Ja her i Spania venter vi faktisk på litt regn, det er synd får her er det store prosisjoner vær dag , blir det regn så kan dem ikke gå med de fine vågnene med figurer.Håper dere får en fin påskehelg i Klaråsen - vannet fikser Arne. Klem fra oss to.

 
Ingen bild

liv Karlsson

4 april 2012 22:26

Glemte og gratulere med fin påske blogg med kylling. Du er så flink du søstra mi. Glad i deg det skal du vite.

 
Bettan

Bettan

4 april 2012 22:52

ha ha ha ja så tokigt det kan bli när man ser fåglarna på håll. Men inte ska du sluta visa bilder på de underbara djuren som lever i naturen=).
Underbart vackert du har fixat här på din blogg! Du är bara såååå fantastisk med ditt skapande. Beundrar dig verkligen vännen!
Fina påskdekorationer bjuder du också på=) Myyyysigt. Önskar dig en underbar kväll & hoppas att ni inte ska slita ut er för att få ordning på vattnet. Skit när det strejkar helt klart.
Kram kram på dig du underbara!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

5 april 2012 06:56

Hoppas att det fixar till sig med vattenpumpen.
Det är klart att du fortfarande ska visa bilder på fåglar.
Så fina påskdekorationer du visar upp.
Hoppas att vi ses i Blåkulla i kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

5 april 2012 09:47

Tittar in till dig för att önska Er en fin Påsk.
Trevlig du gjort måste rycka upp mig och påskpynta lite jag med.
Hoppas allt är bra annar
kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

5 april 2012 11:16

men då var det ju i allafall en ovanlig fågel eftersom du inte sett en sådan där vid stugan förut :) vilka fina tovade påskägg
hoppas att ni får ordnat med vattenpumpen nu under dagen, det är svårt att vara utan vatten så där var man än är liksom
Sv: jag lovar att tala om hur bärnstenshalsbanden fungerar :)
en fin skärtorsdag till dig vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 april 2012 12:16

Skogsduvor är så vackra tycker jag. Vi har ett par som brukar hålla till i parken bakom vårt hus.
Så fint du har påskpyntat!
Det där med vattenpumpen låter riktigt tråkigt. Hoppas verkligen att ni får ordning på den snart.
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

5 april 2012 12:39

Jag har två skogsduvor som hälsar på mig emellanåt. Då sitter de i trädet utanför och glor in på mig. Inbillar mig då att det bara är en förklädnad för någon annan.
Tråkigt när inte vattnet fungerar.men tur ni har utedass och som sagt huka sig bakom knuten går ju bra om det inte är för kallt.
Jag försökte mig på att göra en header till min blogg,men det får vara. Jag är för dum i huvudet för såna grejor.Jag får väl be dig lite snällt nån gång när du har tid???!!!
Och du hänger inte med till Blåkulla? Ja jag måste ta en sväng jag som är en äkta häxa!
Kram !

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
BrittMarie

BrittMarie

5 april 2012 17:18

Glad Påsk på er i Värmland! Så jobbigt att inte ha vatten och toa. Hoppas det ordnar sig snart. Den nya påskbilden med kycklingen är jättegullig.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Vännen Bengt

Vännen Bengt

5 april 2012 18:43

Visserligen är jag väldig lat men om jag inte orkar med något mer, så orkar jag i alla fall besöka dig! Kraam och trevlig påsk önskar jag dig och de dina!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

5 april 2012 21:13

Förstår att du inte styr kvasten mot Blåkulla i kväll för det ska bli busväder men hoppas att ni har vatten och att toan fungerar. Vi hade strömavbrott här i morse och jag hade abstinens innan strömmen kom igen så att jag fick kaffe.
Vad är det för fel att visa fågelbilder, kör hårt för dom är fina.
Din lilla kyckling påminner mig om när det föddes två kycklingar i mitt syskrin då jag hade äggen där under värmelampa och såg hur dom pickade sig ur. Bäde kycklingarna hund och katter låg sen tillsammans. Har ett kort någonstans på det.
Ska upp tidigt i morgon för 11 ska spekulanterna vara här och morgonbestyren tar tid.
Sov gott och hoppas påskharen kommer med påskägg till dig för det är du värd.
Kram

 
Gun

Gun

5 april 2012 21:18

Tittar in för att önska dig en Glad Påsk.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

5 april 2012 21:20

Jag såg att det var lite förändrat på min blogg och misstänker att det är du som har gjort det....tack så mycket!

Jag hoppas att det ordnar sej med vattnet hos er,för vatten det är man verkligen beroende av.

Önskar dej och din man en riktigt trevlig påskhelg!


Kram

http://violett,bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

6 april 2012 09:56

Och duvorna dom är så fina jag har ju oxå ett duvpar som jag kallar Herr & Fru duva dom sitter o kuttrar på varandra här ute och jag gillar detta kuttrande.
Jag har inte Påskpyntat ett enda dugg.
Jag orkar inte så jag låter det vara.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards