~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Datorn är skit

Av ~ Ruth ~ - 28 februari 2012 21:23

Vet inte vad som sker med datorn, timglaset bara snurrar när jag skall ha upp ett program eller sida, så jädrans jobbigt, slänger den snart i golvet och då är det tack och adjö.


    


För någon dag sedan så fotade jag rådjur uppe på berget, tyckte mig se något som rörde sig, zoomade med kameran och där låg ett rådjur. Det bekymrade mig lite för det låg där i ca. 3 timmar utan att resa sig, men plötsligt så var det borta.

         

Den andra hälften stod och betade en bit bort, detta är så fina djur. Har inte sett rådjur här på ett par år. Älgar sågs också i trädgårdarna på hösten, även ute på gatan, men dom har inte återkommit, tycks som dom är utrotade här.

Har varit en fin och varm vårdag igen, har varit ute en del och grejat, har en del att rensa bort nu innan det börjar spira och gro. Det går snabbt när det sätter i gång att våras på riktigt. Nu hoppas vi på flera fina fagar.

Kram på er alla, lev i nuet och planera för framtiden !



 
 
Bettan

Bettan

28 februari 2012 22:05

Men ajdå... låter ju inget vidare med din dator. Hoppas att det ska gå att råda bot på. Vet hur frustrerad jag är bara över att mitt psp & denna datorn inte är sams =(. Men hoppas inom snar tid att få råd till en ny data.

Vilka fina bilder du bjuder på. Rådjur har vi i mängder här också. Älg med, men de visar sig inte lika ofta. Kram på dig vännen <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

28 februari 2012 22:07

Hmm vad hände med det förra inlägget tro. Ska se på film nu men kikar in lite senare igen. kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 februari 2012 07:18

God morgon!
Vilka vackra foton du plåtat och Rådjur är väldigt vackra och fina.Vi får hoppas att detta vackra väder håller i sig
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

29 februari 2012 08:12

Nej snälla Ruth,släng inte datorn i golvet för sjutton.Men visst,ibland blir man så irriterad av denna tröghet som den behagar ha ibland.
Det är väl som med oss människor,vi är ju också tröga emellanåt. Speciellt är jag det nu känner jag.
Vilka härliga bilder på rådjur och fin natur du visar. Ja,jag saknar verkligen närheten till naturen och de vilda djuren.
Ha en skön solig dag min vän. Kram!)utgår från att du också har sol som jag!)

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

29 februari 2012 08:21

Ja det är fina djur, vi har ganska gott om dom här. Har gått i flera dagar och tittat på allt som behöver krattas bort men än har de bara blivit en tanke.
Ha en fin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
gerty

gerty

29 februari 2012 10:26

Visst är dom vackra våra rådjur har en del här, nu börjar det bli fina dagar fastblött i marken

http://bloggplasten.se

 
Monica

Monica

29 februari 2012 11:51

Vilka fina foton på rådjuren.Angående din dator så får du väl inte slänga den i golvet,då har du ju ingen dator mer.Du kan ju köpa dej en ny förstås.Vår dator är drygt ett år och sen jag installerade google chrome så går den som smort.Både firefox och explorer krånglade men jag har inte avinstallerat dom så vill jag använda dom så kan jag det ifall det skulle bli aktuellt.Jag fick tips av mitt barnbarn om google chrome och det var ett mycket bra tips tycker jag.

Du får ha en bra onsdag!

kram

http://violett,bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

29 februari 2012 12:37

här har vi rådjur springande även om de inte syns till så mycket på dagarna men jag kan se spåren efter dem
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

29 februari 2012 19:45

Rådjur är nog ett av det finaste djur jag vet, bara de inte hade burit på de jädrans fästingarna.

Visst får man väl lite vårkänslor nu när det börjar bli lite värmegrader.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
margus

margus

1 mars 2012 23:07

Finfina bilder på rådjur i vårljus. Så skönt för dem att slå sig till ro i tre (!) timmar. Gissa om de njöt av att vintern gett sig av. Kram

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards