~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 10 december 2011

Av ~ Ruth ~ - 10 december 2011 22:19

Om några dagar åker vi till snö och kyla, nu ca. -17* där uppe så den snön som har kommit får nog stanna i vårat torp. Börjar längta efter vedbodstomten. Har bytt rent på sängarna i dag, sytt lite på symaskinen, och tvättat så att allt skall bli rent, inget får vara smutsigt när vi kommer hem tillbaka.


Lite text under varje bild när du klickar på foton.

 

 

Fick ett foto från min syster Liv ”Feliz Navidad” det är byns fina julgran, den skiljer sig markant från våra utegranar, men nog föredrar jag den och +25* en vårat väder, nu + 3* och tittar jag ut mot gatubelysningen så vräker regnet ner, det tycks aldrig upphöra.


 


     


Som kontrast så fick dessa från min systers dotter Anita, hon bor inte så långt från oss när vi är i stugan. Där är det julstämning, till och med så lyser det i den gamla bakstugan, kanske bakar hon lussebullar där inne eller något annat gott. Tackar och niger för dessa.


Skall nu gå och hänga tvätt och stoppa i den sista tvätten i maskinen, sedan blir det några besök hos er innan sovdax, ni som inte hinns med i kväll får besök med min kaffemugg när jag stiger upp.


Glöm inte att var och en av er är unika, älskar unika och kära vänner / Kramar !


 

 I morgon när tredje ljuset glimmar
o dagen går mot sitt slut
kanske i nattens timmar en
tomte smyger sig ut.


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards