~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 december 2011

Av ~ Ruth ~ - 30 december 2011 19:49

"Klickbild"

 


Mina hundar får en lugn nyårskväll utan smällare, så dom tar det med ro och bara myser i värmen av kaminen utan att bekymra sig för det som komma skall i morgonnatt.


Nyår och påsksmällare är en pina för många djur, inte bara hundar, även djuren i naturen och i ladugården blir oroliga. Fåglarna får panik och stryker längs marken och flera flyger sig till döds under natten. Dessa raketer och smällare skulle varit förbjudna sedan flera år tillbaka, stora skador och dödsfall av folk och flera eldsvådor inträffar, farliga vapen när spriten gör att folk tappar bedömningsförmågan under dessa aftnar. Milliontals kronor bara upp i rök, skänk dessa pengar till behövande i stället, där gör dom nytta. Fasen blir så arg när jag tänker på allt detta och vad det orsakar av lidande och onödigt dödande. Vårat land som annars förbjuder och stiftar lagar emot allt som tros vara farligt, men smällare och raketer får finnas. Hoppas ni som skall smälla får en tankeställare av dessa ord, något måste ni hålla med om, eller ?


 

 

Ni är så himla duktig på att lämna kommentarer, älskar er, tackeli tack !


  

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards