~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 december 2011

Av ~ Ruth ~ - 3 december 2011 18:55


 


Så tänds då det andra ljuset,
allt sker i en rasande fart, jag
vill stilla njuta av ruset att
julen nalkas så snart.

.............................................


Att åldringsvården nu synas i sömmarna är inte en dag för tidligt, måste vi återfå tryggheten när vi blir gamla. Det är många som fruktar när den dagen kommer och man måste ha hjälp av samhället. Vem vill natta sig klockan 5 och aldrig får komma ut, gå med våta blöjor och sällan får duscha ? Inget man vill vara med om när man inte orkar rå sig själv längre. 

 


Läste på Aftonbladet att den berömda Gävlebocken åter har brunnit, så trist att den inte får vara kvar, den är ju så fin där den står och lyser. Ja, nog om tråkigheter.

Har Pixelritat en egen bock som får bli min tolkning av detta utsatta djur.


Har inte gjort ett jota i dag, bara slöat. Blåst så in i bengan i dag och regnat, synd för det har varit Julmarknad inne i det stora affärscentrat på torget, ingen jul utan Julmarknad för mig. Någon undrade om hur många affärer vi har här, SVAR : över 50 är det nu och nya tillkommer hela tiden.

Inget roligt att förmedla i dag, har känt mig rastlös när jag inget vettigt har gjort, känns inte bra.


Stor kram! Och glöm inte bort att du är värdefull.

  Önskar er alla en fin 2:a Advent.       

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards