~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 december 2011

Av ~ Ruth ~ - 2 december 2011 22:01


 


Nää, tror inte det, när det blir -3* då är det stjärnklart, finns det inga tunga moln så blir det ingen snö, nope, så är det, jag vill ju ha både frost och tunga moln = SNÖ. Tror du vi får en vit jul ? att jag kommer att ha ett vitt landskap framför mina ögon är jag övertygad om, Norra Värmland har aldrig svikit mig.

Jag vet också att tomten bor på vedbodsloftet, har du någon tomte ? vad bor så den ? Vi ser alltid avtryck av små fötter in i vedboden och upp för trappan vintertid. Så här inför julen får man inte gå dit upp, det är lag, så har det alltid varit och lagar bryter man inte, lag är lag. Ser fram emot denna begivenhet som står för dörren.



"Klickbild"  


Blev bak även i dag, bara Choklad drömmar och en omgång till med kolaremmar till sonen, smakar helt underbart, jooo, jag har smakat på alla mina bakverk, vet att jag inte får, men kunde inte motstå frestelserna, vilken njutning. Allt blev supergott och vällyckat. Hoppas att någon vill ha kakor till fikat i julen, oftast lämnas dom kvar i en snödriva bakom vedboden, vet inte om det är Tomten eller Räven som smaskar det i sig, men där bakom är det välkommet, det är nog Tomten har det på känn.


Nu är det långpaus av ”Idol”, vem kommer till Globen, vem får lämna Idol på målsnöret, jag har min favorit klar ”Robin” och nr: 2 är ”Amanda”..


Kram till er mina trogna vänner.

    


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards