~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Har varit på sightsing med Gullan

Av ~ Ruth ~ - 20 april 2011 21:46

"Klickbilder" 


           


Vi har varit och spanat i omgivningarna här uppe och jag har filmat en massa saker. Enligt experter så fotade jag  ett vargspår, finns flera vargar här i området.

En Tjäder spatserade fram på vägen så stolt, fick zooma med kameran så det blev inte så klar och tydlig bild.

Spillning av ett djur som jag inte kan identifiera, inte är det älg, grävling eller björn, är det någon som vet ? 

     


Detta gamla timrade huset var så charmigt, är nu sommarbostad, fotade uthuset också, tyvärr börjar taket fallera och då rasar det vad det lider.


     


Lilla vippstjärt fotade jag utanför huset i dag, det är väll ett sommartecken om något, tur att jag såg den.

Många flyttfåglar har kommit tillbaka här nu, det är ett intensivt fågelkvitter ute. Varmt som på sommaren är det om dagarna, snart kommer myggen och knotten fram.

En liten ödla var det i hundgården i dag, men jäklar så snabbt den försvann in i ett hål i husgrunden så den kom inte med på bild. Det är länge sedan jag såg en sådan, det var riktigt roligt.


Det var delar av min dag. Mera foton kommer i morgon.

Kram på er alla.

     

 
 
BrittMarie

BrittMarie

20 april 2011 22:08

Oj då, vargspår! Kul om det är det, men närmre än så är det nog inte lätt att komma inpå vargen. Mycket djurliv har du sett i alla fall. Ha en riktigt fin påsk!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 april 2011 22:38

Åh vilka fina bild du visar Ruth! Tänk att du har sett en vippstjärt däruppe och jag har ännu inte sett någon här nere i Karlstad. Jag får spana lite noggrannare, för jag har hört att de finns här också.
Tjädrar är vackra fåglar tycker jag. Känns lite mäktigt att få se en på nära håll. Vargspår är det säkert, men vem som lämnat sitt "visitkort" där i snön vågar jag inte ens gissa på. Hoppas det finns någon anna som vet.
Soligaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

20 april 2011 22:59

nej, den spillningen vet jag inte vem som lämnat efter sig, vilka fina bilder du bjuder på
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Bondfrun

21 april 2011 06:22

Här har vi också fått besök av ärlan,man blir glad av att se energin i den.
Spillningen verkar vara från tjäder eller orre,svårt att vara säker när man inte sett det i verkligheten.
Visst påminner det lite om sommarvärme,man tar på sig för mycket kläder och blir varm fort,men gärna det efter den här hemska vintern!
Önskar dig en riktigt glad påsk.

~ Ruth ~

21 april 2011 09:13

Tack till dig för bajsgåtans lösning. Sökte på nätet och det är en stor fågel, troligtvis är det Dalripa när jag jämför med min bild. Så klok du var.
Önskar dig en toppenfin Påskhelg / kram

 
Ammis

Ammis

21 april 2011 06:50

Vad mkt fint du fotade på ditt "äventyr". Jag vill också ha "klickbilder"...?? Hur gör man då??? Önskar dig en härlig påskhelg där uppe i skogarna. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 april 2011 06:53

Vilken mysig dag Gullan och du haft
Så många fina kort du visar oss.
Önskar det en bra och mysig Påsk
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

21 april 2011 08:07

Mycket fina foton du delar med dig av idag.
Inte tror jag att spillningen är efter en tjäder eller orre, ser ju inte ut som en fågel skulle gjort detta. Näää det må vara ett större djur.

Ha en fin dag

Kramen

http://heavneladyn.bloggplatsen.se

 
jonna

jonna

21 april 2011 10:03

fin blogg!

http://lillasysterpulvermos.blogg.se

 
Monica

Monica

21 april 2011 13:58

Så fina foton du visar.Det är alltid roligt att se andras foton antingen det är på folk,blommor eller annat.

Hoppas att vi ses på Blåkulla frampå kvällskvisten!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Simon

Simon

21 april 2011 14:03

Vackra bilder, glad påsk!

http://www.scandimatch.com

 
margus

margus

21 april 2011 18:18

Typisk tjäderspillning, skulle jag säga. Och visst är det en tjäderhöna på bilden, tror jag bestämt.
Vackra gamla byggnader, riktiga kulturarv.
Ha en riktigt god påsk, och kramar.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards