~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 april 2011

Av ~ Ruth ~ - 26 april 2011 23:46

Arne har kapat björkkubbar med motorsågen och jag har gjort högar, 1-2 dagar kvar, sedan skall vi låna en vedklyv, då har vi ved i många år framöver. Jobbigt att vara bönder och slita, det är ett ovant jobb, framför allt för mig, men ack så nyttigt för musklerna och kroppens helhet. Vi flesta har nog för lite tunga kroppsarbeten i dag (tror jag).


Har designat om 4 bloggar i kväll, tagit bort påsken, skönt att ha det gjort. Varmt som attans även i dag, men tror det blir frost i natt, nu bara + 0,8.


     


Nu har vi även fått Pippifåglar som inte hör hemma här uppe i skogarna, dom kom och tiggde mat. Arne var till affären och hämtade en sopsäck med bröd som vi skall dela med oss till grannarna så dom har att mata med också. Satte ut en stor skål med vatten, varje brödbit doppade dom i vattnet innan dom svalde.

½-11 i kväll så var natthimmeln så fin, var ju tvungen att ta kort på det också.

Hittade en ful skalbagge ute i dag, vad är det för en, vet du det ? den var rätt stor.


En ny sifoundersökning, tyck och tryck !

Vi hörs, sov sött !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards