~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

En lugn helg

Av ~ Ruth ~ - 1 maj 2010 23:52

har det varit, inget tjim och tjofaderittan utomhus, tack för det regnet det är din förtjänst. Har inte varit ute och gått med fana i dag, det blir inga förbättringar för det, varför offra sig i stället för att göra lite nytta hemma.
+ 11 grader har det varit i dag men tvi vilka kyliga vindar. Nu har temperaturen sjunkit till ynka 2 + grader, men det skall bli kyligare påstås det.
 
Har putsat fiskmåsarnas skit från mina köksfönster i dag, stod inte ut längre, men inte var det bra för min rygg känner jag nu, fick ju hänga i fönsterbågen för att ta utsidorna, men nu är det klart. Är väldig stel och trött i ryggen och rör mig som en pigg 80 åring, är medveten om att det inte var rätt tidpunkt att vara akrobat, men hoppas det har lagt sig tills i morgon.
 
  
 
Har fotat dom första blommorna i min rabatt ute (har lökväxter också som blommar.) det är så söta röda blommor.
 
  
 
Dags att skörda den första gräslöken för i år, har fortfarande kvar i frösaboxen och det kommer många skördar över sommaren så den får nog slängas, den växer värre en ogräs.
 
Nu tjoar John Blund på mig från andra våning, dags för sängen, natti, natti.

 
 
Birgitta

Birgitta

2 maj 2010 09:07

Ta det försiktigt med ryggen!
Tänk att ni redan har blommor i rabatten
och gräslök färdigt att skördas också!
Dröjer nog en månad innan det händer här.

Ska strax iväg till kyrkan för körsång.

Kramen

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

2 maj 2010 10:23

Vackra blommor du har i rabatten. Hoppas att du är bättre i ryggen i dag efter gårdagens övningar
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 maj 2010 12:01

Ja precis måste det ske ett under snart.Det är så jobbigt och stressigt.Det finns mycket grön områden här och alldeles nära huset där jag bor.Kyrkklockorna ringer nästan hela tiden men man vänjer väl sig snart.Ojoj snart dags nudå för valpning,spännade Ruth!ja i lägenhet ska man inte bo med valpar,nä då ska man ha en tomt det är nästan helt nödvändigt.Måste snart börja kika in till dig titt som tätt och se när de anländer.Snart dags för mycket jobb för dig med då.Men tur du har gubben oxå.En annan får ju sköta allt helt själv och jag måste erkänna att det är väldigt jobbigt.Men alltid lika roligt och spännade oxå.
Hörs snart!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena Roshultskan

Lena Roshultskan

2 maj 2010 12:11

Men snälla Ruth, du borde nog låta ryggen läka...att hänga i krokig arm för att putsa fönster hör nog inte till de sysslor du skulle ha ägnat dig åt...hoppas du inte blev sämre iaf.

Visst är de underbara dessa Primula som så snällt kommer upp och blommar varje vår.
Tyvärr försvann mina i samband med att vi tvingades lägga om avloppet här för ett par år sedan.
Det var länge sedan jag åt gräslök...sååå sugen jag blir när jag ser din bild ;o)

PS. Tack för att du kontaktade Stina, nu går det att lämna en kommentar hos henne igen =D
Soliga kramar från mig till dig!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 maj 2010 15:29

Ja man får ju hoppas att du inte vart sämre i ryggen när du inte kan låta bli fönstren...var ju inte alls läge för det men det vet du....;)

Fina trädgårdsvivor du har!
Gräslöken vill inte alls hos mig vet ej hur många tuvor jag satt o de bara dör....

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

2 maj 2010 21:27

Hej Ruth!!!
Hoppas att det är bättre med din rygg..för varje dag...
Tycker för min del också att det är LITE MINDRE ONT...trappar ner lite på den starka medicinen...
Nu är helgen snart över..och vi är inne i maj...Just nu är det endast + 2grader...Svalt!!
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anki

Anki

2 maj 2010 22:34

Hejsan Ruth!!
gullit av dej att sakna mej (-:
jag är allt här men tiden räcker inte till riktigt, försöker få igång växter, sådd och sticklingar, ska in på en ny op den 10 maj, har en del att fixa innan dess, så allt är lätt att sköta för lilla gubben ha de gott kram Anki

http://www.bernerhagen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

3 maj 2010 17:44

Tack goa du för Gratulationerna. Känns gott att vara mormor också.
Nämen akta dig inte hänga ut genom fönster och kanske göra ryggen värre.
Jag tar in lite gräslök efter behag sedan låter jag den blomma tycker att det är vackert
Hur går det med de dräktiga tikarna???

Kramar i massor

http://yvonne.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

3 maj 2010 19:31

Var rädd om din rygg. Är det valpning på gång

http://bloggplatsen, se

 
"Bettan"

"Bettan"

3 maj 2010 21:20

Hej gulliga lilla Ruth!

Hoppas verkligen att du snart e på benen igen. Inget vidare att du putsar rutor när ryggen säger AJ... Så nu måste du ta det försiktigt. Tänker på dig & kramar om dig lagom hårt :)
/Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

3 maj 2010 21:51

Var rädd om dej!!! Ingen bra idé att putsa fönster med dålig rygg

Visst är det underbart med alla blommor och blad som slår ut. Här har både björk och bok gröna skrud nu.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

4 maj 2010 08:14

Vilka söta blommor de där rosa.Vad är det för några ??Ni verkar ha kommit längre än oss ,som redan kan skörda gräslök.
Ha det gott och va rädd om din rygg!

Kram Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards