~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Ofrivillig vila från blogg-komentarer

Av ~ Ruth ~ - 8 januari 2010 22:37


Mitt onda muskelfäste uppe vid axeln gör att jag får vara avhållsam på bloggen.
Går nu på antiinflammatoriskt och Zon gelé. Inget strump-stickande heller vågar jag mig på, vad skall man då fördriva tiden med ?? Sitter ock läser, det enda jag kan göra, tur jag har Gullan som förser mig med veckotidningar. Förra natten blev det inte mycket sova, minsta lilla rörelse så pinade armen mig som den värsta tandvärk. Nu hoppas jag på morgondagen.
Läser era bloggar, men undviker att skriva, känner att det blir värre då. Kylan håller fortfarande sitt grepp om oss, alltid lika intressant att titta på termometern på morgonen, hoppas varje dag på mildare väder, men tji heller. Nu -31,5*...
 
 
margus

margus

8 januari 2010 23:02

Stackare, där uppe i kylan. Jag tror att all värk förvärras av kylan också. Håll armen stilla och bli bra!
Det verkar som o kylan ska bestå länge, länge. Själv är jag frusen till is i både kropp och själ.
Ha det gott.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

8 januari 2010 23:03

Men vad jag tycker sund om dig. Det är värre att ha ont när det är kyligt för då spännen man kroppen än mera. jag vet hur det känns med sån värk. Hade det för många år sen och jag kunde inte göra något. Det gick i allafall över så det tror jag ditt gör också. Vi får hoppas på att det är bättre morgon.
Ha en bra natt och ta det lugnt.
Stora kramen från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 januari 2010 00:07

Hejsan!
Vila din axel och ha det så bra!
God natt & kramen.
Oj så kallt du har.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Anki J.

Anki J.

9 januari 2010 00:22

Stackare, hoppas att det släpper snart! Här är oxå kallt (-16,6 nu) men villha lite mildare nu, tack! Är jobbigt att bära vatten till hästarna om dagarna o vattnet o stället fryser till både katter & kaninerna. Hundarna är inte ute så långa stunder åt gången.
Kramiz

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

9 januari 2010 07:23

Hoppas att du känner dig bättre i dag och att du fått sovit
Nu på morgonen har vi -20,6 grader så nu är jag ganska så trött på kylan
Hoppas på snar bättring
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 januari 2010 10:56

Hoppas det onta i din arm snart går över så du kan sticka iallafall.
Nu på morgonen var det -23 grader här så nu tycker jag att det räcker med kyla för min del.

Har ont i halsen idag så jag undrar om det är en förkylning på gång...fast jag hoppas ju att jag slipper det.

Ha en fin helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 januari 2010 17:01

Vila din onda arm, bloggarna springer inte ifrån dej och vi som är dina vänner har full förståelse för om du inte är så alert i bloggarna för tillfället.

Krya på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

9 januari 2010 17:53

Brrrrr....fryser bara jag ser bilden på din termometer.Vi har haft runt -15 grader här nere ,och det tycker jag är i kallaste laget.Även jag har lite ont i kroppen efter en regäl vurpa med hundarna.
Hoppas medicinerna hjälper dig, så att du blir frisk och kry snart i din arm.

Kramar Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

9 januari 2010 20:47

Hoppas din arm blir bättre snart! Jobbigt med värk i armarna.

Brrr... fy 17 vad kallt ni har det

Kramen

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards