~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av ~ Ruth ~ - 27 januari 2010 13:09

  

 

Så här ser det nog ut över hela Sverige i dag och en värre.Det blir tungt att skotta för det är nollgradigt ute och inemellan så är det snöblandat regn. Blir nog inte så mycket snö som jag befarade, såg framför mig att det skulle ligga meterhöga drivor när jag vaknade, men det är nog högst 5-8 cm ??. Skall gå ut nu och skotta innan det kommer mera.

Tjabba på er alla !

 

  

 

  

 

  

 

Detta blev inte mycket till inlägg, bara några busbilder. Bus på er alla där ute !

Av ~ Ruth ~ - 27 januari 2010 00:04

Har inget nytt att att blogga om i kväll, mina tankar har gått bakåt i tiden i stället. Var inne på YVONNEs blogg och blev nostalgisk. Jag bär på så många minnen från tiden som framgångsrik uppfödare på Berner Sennenhundar, Bernami's Irex Iricco var en av dom och han blev Yvonne och POs hund. Nu har dom små bebbar i lådan och hedrar ena hannvalpen med namnet Ricco Jr. Läs storyn på Yvonnes blogg. Blev jag stolt ? jaaaa !
 
Har varit till torget med "Berta" (min cykel) i dag och bunkrat upp kylskåpet inför det väntade snöovädret som drar in över västkusten i natt. Synd att snö- scootern är kvar i Värmland :-) Hur skall jag fixa snöröjningen om det kommer mycket från ovan, har fortfarande känningar av plågan jag hade i Värmland när armen blir överansträngd. Arne återvänder inte hem förens på måndag och då är nog ovädret över, men efter snö kommer min sol tillbaka (gulligt sagt eller hur ?)...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards