~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 februari 2009

Av ~ Ruth ~ - 26 februari 2009 22:03

Mal i källaren som käkar och förökar sig i hundarnas fällar, även på flera andra ställen, hur i hela friden skall jag bli av med dom. Förr i tiden fanns det malkulor i allas hem, i kartonger med kläder, ja över allt, men dom luktade ju så kraftigt, tror det var naftalin som skapade doften från dessa kulor. Det fanns också i pulverform som man strödde i hörnen och la på fönsterbrädorna. Fy vad det luktade  över allt, vet att det var giftigt och förbjöds av den orsaken. Har sprutat radar vid flera tillfällen i källaren, en viss begränsning har det blivit men det kommer alltid tillbaka i större skala fram emot försommaren. Källaren har många rum med mycket saker, går ju inte att slänga ut allt utanför källardörren och hoppas på flera minus grader i flera dagar och hoppas på ett under, vad skulle grannarna tro ? Kan vara besvärligt enligt Anticimex. Finns inga i boendevåningen som tur är, fattas bara. Det är en kamp på liv och död för dessa marodörer. Ge mig ett råd som jag kan klara av att genomföra.


Har en rolig dosa som jag skall plocka fram och fota i morgon, men den är till för annan ohyra som jag ännu inte har sett. ..................................................
......................................

Kram och God Natt !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards