~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under september 2008

Av ~ Ruth ~ - 19 september 2008 20:29

En lite rapport  från denna dagen. I dag har jag och en god vän varit till Göteborg en sväng, gick och strosade någon timma och avslutade med att käka middag, en underbar fiskrätt, sjötunga helt underbart gott. När jag äter ute väljer jag oftast fisk, får lite nya idéer för att själv göra något annat vid spisen. Jo, jag köpte mig en svart tröja, lite nya underkläder och ett nagellack, så några storköp blev det inte. Mysigt bara att ströva omkring och titta i affärer och på en massa folk och fän, för jisses så mycket blandat. Vädret har varit gynnsamt, blandat sol och moln, ingen paraply har varit uppfällt. Hösten kommer mera för varje dag vilket syns både på folks kläder och även växternas beklädnad. Allt rustar sig för det som stundar. Nu avslutar jag kvällen med lite TV- tittande "Doobidoo" på 1:an, kul med tävlingar och underhållning och häller upp ett glas rött och bara, bara slappa, är lite mör i benen.


 

 
Av ~ Ruth ~ - 19 september 2008 00:12

Gerty stickar, står i och skapar så mycket fint och varmt till fattiga mammor och ledsna barn i fattiga länder och gör en väldigt god gärning. Jag ger till mina frusna vänner så dom slipper att frysa och bli sjuka. Friskhet är A-O och nu är det tider för influenser med snuva och hosta, kan jag hjälpa 1 så har jag gjort en god gärning denna dag. Kanske kommer flera utlottningar längre fram !


Inspirerad av Monica så lottar jag ut ett par "Pulsvärmare" eftersom det börjar bli riktigt kyligt ute och dessa är en övergång till vinterns vantar och handskar. Är även sköna att ha i bilen när man håller i ratten, fingrarna är fria så dom behöver inte tas av när du vrider om bilnyckeln, rattar på radion eller byter CD, eller när du är i affären och handlar. Mångsidiga och sköna "Pulsvärmare".. Hoppas det blir flera som deltar en vad det blev för Monicas utlottning när bara jag deltog och blev den ensamma vinnaren och fick en "Oriflame ögon gel" (bra för mig, men trist för Monica).


Vad kräver jag då av dig ? Skriv och berätta varför just du är i behov av dessa vantar och när du kan tänka dig att använda dom och hur dom anses bli perfekta för dig. När vinstlotten skall dras så skriver jag allas namn på lappar och får någon att dra vinnaren. Sedan kontaktar jag dig via din blogg eller hemsida och då vill jag ha din adress på ett mail till mig. Eftersom det inte finns någon teknisk möjlighet att skicka via e-post så kommer "Pulsvärmarna" hem till din brevlåda på det gamla hederliga sättet, snigelpost :-) Svårare en så är det inte.


Längst antal deltagare är 10 och hör sedan !


Den 30/9  avslutas det hela och vinnaren dras !

Av ~ Ruth ~ - 18 september 2008 17:32

Man kan älska djur, men det här är bara för mycket. Undrar om dom äter dessa ? och därför skall dom gödas för att bli feta  och matnyttiga :-)

Nu blev jag skeptisk mot Indiska restauranger, fy och blääääääää !

Av ~ Ruth ~ - 17 september 2008 23:59

Ni var många som var inne på rätt spår, men tre prickade helt rätt, det var  Gerty, Skogsfrua och Agge, ett stort GRATTIS ! Så det rätta namnet är "torkade blommkappslar" från min "Kaktus" som blommade så vackert i sommar. Nu hänger den tillbaka i mitt fönster i Data / hund-rummet utan blommskräp i topparna och ser riktigt fräsch och fin ut efter sommarvistelsen i friska luften. Brukar även komma med några blommor vid juletider, så den är riktigt fertil.


 *•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*

HÅLL UTKIK HÄR I MORGON FÖR DÅ KOMMER JAG MED EN UTLOTTNING !


Av ~ Ruth ~ - 17 september 2008 11:58


Vad har jag plockat av inför hösten ? Svaret kommer i morgon Hihihihi. Dom rätta svaren läggs inte ut fören svaret kungörs !

Av ~ Ruth ~ - 16 september 2008 22:33

Har nu bytt sifoundersökning, resultatet på den senaste blev så här:



Glöm inte att klicka  i den nya !

Av ~ Ruth ~ - 16 september 2008 22:06

Har raderat mitt inlägg nr. 2 i dag om någon undrar. Ledsamt nog så var det en kär vän som tog illa vid sig, och tog åt sig det jag skrev, vilket inte alls var meningen med mitt inlägg, det var ej heller riktat mot någon speciell. Skojade bara till det med att vi lite till mans har dårligt minne och väldigt många bloggare har åkt på influensa, och bloggtorka lider vi många av. Vi lever i en datorvärld och skojade till det med att försöka söka lösningar på hårddisken och datorn för våra problem. Förlåt mig vännen du är en (kanske den största) av mina favoriter i bloggskaran, skulle aldrig komma på ideen att såra dig, tro mig !

Av ~ Ruth ~ - 16 september 2008 00:12

Hittade denna videon på Youtube och kom att tänka tillbaka på mina ljuva ungdomsår när jag var kär och galen, som man kunde vara titt som ofta på den tiden och i den åldern, 15 år. Var på en utedansbana med min dåvarande kille som var 3 år äldre. Vi dansade och myste, drog oss mot sjön för att sitta på bryggan och mysa i månskenet (trodde vi) Jag med mina högklackade sylvassa klackar, fastnade med klacken i bryggan och föll framstupa i vattnet, håret hängde rakt ner och med kläderna tajt fastklistrade på kroppen. Ledsen och bedrövad fick jag gå tillbaka till festplatsen. Mina vänner skrattade och sedan blev jag retad för att vara så blyg så jag badade med kläderna på i månskensnatten och saknade romantik :( Ingen rolig kväll när vi fick åka hem så tidligt som vid 11 tiden när dansen började komma på topp. Min kille hade bil så vi fortsatte att mysa hemma hos mig efter klädbytet och återvände inte tillbaka till dansbanan den lördagsnatten. Det var mysigt med utedans på den tiden (men inte denna danskväll :-), nu finns det inte många dansbanor kvar tyvärr.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards