~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Sjötunga och kläder

Av ~ Ruth ~ - 19 september 2008 20:29

En lite rapport  från denna dagen. I dag har jag och en god vän varit till Göteborg en sväng, gick och strosade någon timma och avslutade med att käka middag, en underbar fiskrätt, sjötunga helt underbart gott. När jag äter ute väljer jag oftast fisk, får lite nya idéer för att själv göra något annat vid spisen. Jo, jag köpte mig en svart tröja, lite nya underkläder och ett nagellack, så några storköp blev det inte. Mysigt bara att ströva omkring och titta i affärer och på en massa folk och fän, för jisses så mycket blandat. Vädret har varit gynnsamt, blandat sol och moln, ingen paraply har varit uppfällt. Hösten kommer mera för varje dag vilket syns både på folks kläder och även växternas beklädnad. Allt rustar sig för det som stundar. Nu avslutar jag kvällen med lite TV- tittande "Doobidoo" på 1:an, kul med tävlingar och underhållning och häller upp ett glas rött och bara, bara slappa, är lite mör i benen.


 

   
 
Stinalill

Stinalill

19 september 2008 20:59

Åh Göteborg som är en så himla bra shoppingstad!! Och så fin på sommaren! Och härlig dialekt på infödingarna oxå!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

19 september 2008 21:13

Det är kul att komma ut och gå i affärer och strosa.Göteborg är en mycket fin stad, har varit där några gånger
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

19 september 2008 21:52

Så mysigt du haft det. Shopping i Göteborg är alltid lika trevligt.
Kramiz

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

19 september 2008 22:00

Vad mysigt det lät med shoppingen!

//C&L

http://latte

 
Medrsenärskan

Medrsenärskan

19 september 2008 22:11

Välkommen hem efter shoppingen. Klart det smakars med ett glas rött och att slappa och ha det gott efter en dag i City.

jag har också köpt mig tre tröjor idag och lite underlakan som behövde bytas ut.
Hoppas du får en fin kväll.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

19 september 2008 22:39

Jasså drottningen har varit här i min hemstad utan å komma på en kopp ;). Hoppas att maten den smakade så gott som det nu bara kunde. Imorgon ska här utrustas för kräftskiva med min lilla familj & ett par av våra vänner. Ska bli så skönt så efter allt som varit :)
Önskar med dessa enkla rader en helt underbar helg.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Anki J.

Anki J.

20 september 2008 00:22

Har aldrig varit i Göteborg och låter som om du har haft en skön dag i stan.
Kram från Skåneland

http://www.jankils.se

 
Marianne

Marianne

20 september 2008 00:58

Shoppingrundor där man bara plockar åt sig lite bra att ha och sen kanske något extra för vardagen brukar vara mycket givande. Hoppas du har haft en skön kväll och får en trevlig helg

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

20 september 2008 09:32

Alltid roligt att komma ut, om inte annat för att titta på folk. Göteborg är ju en mycket vacker stad tycker jag!
Hoppas du haft en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

20 september 2008 11:59

Va trevligt med besök i Göteborg, tycker att det är en sån härlig och gemytligstad, skulle inte ha något emot ett besök där alls, var några år sen sist, sjötunga är inte heller helt fel, jag föredrar också fisk de gånger jag äter ute! Skön helg!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

20 september 2008 19:24

Sjötunga har jag faktiskt aldrig ätit...det måste jag prova någon gång!
Lät som en trevlig shopping tycker jag :)

http://www.birgittasplace.com

 
maki till  Ruth......

maki till Ruth......

21 september 2008 03:49

Nu kom pausen i arbetet!
Åt Du sjötunga Walenska? Det är fina fiskar det.
Dobidoo, kommer den igen, vad trevligt!
jag "missar" alltid sådant. Några trevliga med? Det kom visst "Rapsody in Rock åxå.
Hoppas att dagen varit bra och att Du sover gott nu!
kram

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards