~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 27 september 2008

Av ~ Ruth ~ - 27 september 2008 22:57

Har precis varit ute i trädgården med hundarna, såg något mystiskt som störtade, råkade titta i mot grannen då ser jag ett rödorange stort klot med en kort svans i samma färg, som går snett mot marken, såg det i ca.3 sekunder sedan skymde huset, otrevligt, hoppas det inte var ett flygplan i lågor som störtade. En enormt stor meteorit kanske, eller ett ufo ? Var på Google för att se om jag hittade någon bild på en meteor som ser ut som det jag såg, men hittade inget. Såg ut som en glödande stor fotboll, har aldrig sett något liknande och stor förut. Otrevligt och myskofiko av stora mått, få se om det står något i tidningen i morgon, för det måste ju vara flera som råkade se det. Vid sådana tillfällen skulle man haft en bra kamera som tar fina bilder nattetid. Till-läggas kan att det är helt molnigt ute, vad tror du ? nu kommer jag att gå och grunda på detta !

Av ~ Ruth ~ - 27 september 2008 00:33

(bilden är inte egenfotat, men jag har gett den liv :-)


Vi har vackra höstdagar utan regn, så vill vi ha det i många dagar framöver.Fortfarande så finns Sädesärlan kvar här, den skulle ju flytta till Afrika innan denna månadens slut, varför dröjer den tro ? Det är väldigt mycket fågelkvitter ute på dagarna när solen skiner, låter som lockropen på våren och försommaren. Tror fåglarna att sommaren kommer en vända till, och tappat tidsbegreppet fullständigt ? blir lite orolig. Skatan fick ut en nu kull ungar för ett par veckor sedan, också sent, ja tiden är ur led. Det varma och fina vädret gör att dom inte förstår att det är höst nu, dom bara tjollrar och har sig. Hoppas dom inte ger sig av för sent så dom inte hinner komma till varmare nejder, går ju inte att prata förstånd med dom heller, döva som en del trotsiga tonåringar kan vara. Så är det bara, allt rår man inte på här i världen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards