~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Lördagsfridens liljor

Av ~ Ruth ~ - 13 september 2008 19:20

Småplock stort sett hela dagen samt kammat hundar, skulle försökt hinna bada dom i dag hade jag tänkt med kom av mig fullständigt, men det kommer flera dagar och flera timmar. I kväll kl 20.00 på 1:an är det seriestart för Svensson, Svensson, den måste jag försöka att komma i håg, får sätta klockan på ringning. Minnet ja, ja, jag vet, men jag är sådan. Missar många program som jag velat se. Skriva upp det på en lapp ! japp klart jag kan, men skall ju komma ihåg att titta på den också, är tankspridd son tusan, är glad jag kommer i håg mitt namn. Kom i alla fall ihåg att min kära andra ½:a fyllde år i dag, en puss på mångubben :D min gamla gubbe ! Får hitta på något när han kommer hem efter helgen, för att ladda upp så han kan ladda bössan inför älgjakten. En strålande solskens dag i dag, men kyligt i luften, nu bara 11-grader så det blir en kylig natt. Har plockat in blommor (som skall vara inne) så dom slipper tappa bladen när dom kommer in i värmen. Förövrigt så mår alla blommor ute väl, rosorna har återfått sin färg sedan jag för flera veckor slutade mata dom kaffesump [[SE HÄR]] så var dom i sommar.

 Ha en fin lördags-kväll !

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu skall jag ut och plocka dagens hundblaj på gräsmattan innan mörkret faller.

 
 
Madde

Madde

13 september 2008 19:42

mmmm bloggtorka va det ja.... du e allt bra knäpp du ;)
Kramiz

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

13 september 2008 19:45

hahahahaha ha en "skitkul" lördagskväll.
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

13 september 2008 20:19

Skitkul,ja det var rette ordet for den jobben*ler* Kommer du hit og tar etter Baldrian min og?hehe..
Vi har vært ute på skogstur i dag,en fornøyd 4foting som fikk gå lenge og vel.Vi kosa oss alle tre.Og mange bilder igjen som kommer i bildebloggen i morgen forhåpentligvis.
Du det med minnet,skulle tro du skrev om meg.Vi er mange i den klubben:)
Nå tilbake tilbake til montering av kofta mi:))
Ha en fortsatt fin lørdagskveld.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Marianne

Marianne

13 september 2008 20:27

Det ingår ett dagligt skitjobb när man har hundar som hobby.
Jag glömmer i stort sett bort de flesta program jag har tänkt se på. Och serier tittar jag aldrig på nu mer, för det är ingen ide att se på enstaka program,
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

13 september 2008 21:09

Vilket fenomen detta med rosorna, måste prova det på mina pellisar och se om de ändrar färg, får väl göra det nästa år för nu är de på väg i vila! Det där med minnet känner jag också igen tyvärr, jag är så disträ, är det något som jag verkligen vill se brukar jag faktiskt lägga en lapp som påminnelse! Skön helg Ruth!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

13 september 2008 22:52

Tack för den snygga bakrunden på min blogg du får gratta Arne i efterskott från oss när du pratar med honom

http://Prilyckans

 
"Bettan"

"Bettan"

13 september 2008 23:23

Hej min underbara vän!
Hoppas att du inte har behövt plocka allt för många pubbisar... (bajs).
& att du fick se dtt svensson svennson? ;).
Tackar dig för alla rara rader inne hos mig. Försöker att ta en dag i sänder. Men det är som ett ända ont ekorre hjul jag har hamnat i. Vete sjutton hurjag ska få stopp på eländet. Men jag samlar lite krafter för avresan på måndag. (om faster fortfarande lever).
Önskar dig med dessa få rader en underbar natt sömn & en fin söndag!
Kramar om dig så lagom hårt :)
/Bettan som är lycklig för att jag har dig!

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

13 september 2008 23:57

Hejsan Ruthan mitt i natten.....
Såg att du varit inne och läst slutet. jag lade ut det nu så slipper jag tänka på det i morgon ....
Du skriver om att glömma. Tro inte att du är ensam om det. Ibland skäms jag ... Man blir lite disträ så här mitt i livet ... hi,hi. Vi skall tillåta oss det. Vi har bollat så mycket med tider och andras "kom ihåg att" så nu är det vår tur att bli påminda. Att ta dagen som den kommer är vad vi har tillåtelse till eller hur. Nu har Medresenärskan druckit ur sitt glas vin och skall krama kudden några timmar nu.
Ha en god natt.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

14 september 2008 09:21

Vi brukar också kolla på Svensson, svensson! Är ju bland dem bästa underhållningsprogrammen som finns, tycker vi! Förlåt, Ruth, för att vi inte har hunnit skriva någon kommentar dem senaste dagarna, eftersom jag (Carolina) har varit på klassresa... Hoppas du ursäktar oss!:-)

Kram!

P.S Näää, tyvärr så är ju Latte det enda djuret i våran familj, så det är ju inte våran katt. Jag tror att jag skrev så i inlägget, men minnet kan ju bli fel ibland. Men snart (till jul) så ska jag börja övertala pappa om en till hund... har du något bra övertalningsknep? D.S

http://latte

 
agge

agge

14 september 2008 10:08

jaa du Ruth, det där med minnet....Inte kul alls....när jag läste geriatrik så fick jag lära mig att när man blir äldre så har man så mycket information sparad i hjärnan att det tar tid för den att plocka fram information.....

Med andra ord så är det kö....hehe

Vilken ääääcklig skitbild.....

http://agges.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

14 september 2008 11:47

Jag tittade på Svensson,Svensson i går kväll och jag tycker att det är bra och roligt
Ha en bra söndag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

14 september 2008 21:55

Bild på nya bilen dyker upp på bloggen när du minst anar det....



http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards