~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Så är det åter lördag.

Av ~ Ruth ~ - 9 augusti 2008 09:15

Mitt huvud har inte vaknat ännu så det kommer bara ett livstecken att börja med, så ni ser att jag har vaknat även denna dag..


Kan någon förklara för mig varför veckor, månader och år går så vansinnigt snabbt när man blir äldre, man skulle tro att det var tvärt om. Man hinner knappt inte upp på morgonen fören det är sena kväll på nytt. Ja, ja, inte mycket att göra åt den biten, men man undrar. Beror det på att när man blir äldre tappar man tidsbegreppet ? En härlig dag i går, hoppas denna dagen blir lika fin, ser så ut. I dag så skall vi få ett celebert hundbesök om det inte har kommit något i vägen, lilla "Abbe" har lovat komma och hälsa på oss. Så vad som sker under dagen får jag återkomma till senare. Skall nu läsa Aftonbladet och tömma min kaffekopp. Blir lite försenat med morgonbestyren och rutinerna rubbas när min man är hemma. Han vill vakna med att lösa Sudoku och spela Backgammon på datorn och dricka sin kaffemugg. Han är alltid först uppe på morgonen (oftast före kl 6) så datorn är upptagen när jag kliver ur sängen ett par timmar senare och då är det bara att vänta på min tur. Stickar ett par varv, eller läser Hemmets veckotidning för att få tiden till att gå, konstigt då går tiden sakta.    
 
märesenärska

märesenärska

9 augusti 2008 10:03

Tjo hoo Ruth.
Nu kommer jag från Skogsfrua. Tänkte inviga "fjölbänken" där men ser du, det var redan invigt så jag ble inte så länge där den här gången. Frua hade vräkt i sek stark kryddost i mängder, kändes det som. Fint var det i alla fall bara ångera blir utvädrade. Stackars Kungen...

Tidsbegrepp fattas oss inte utan så här är det enligt experterna:
När du är liten är en dag en hög procent av din hela livstid. När du blir äldre så är en dag otroligt liten procentandel av det totala livet och därför upplever vi tiden kort för vi har hela livet inprogrammerat i korvspat, ser du.
Köper du min förklaring????
Ha det gott!!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

9 augusti 2008 10:09

Hejsan Ruth..hihi, jaså du tycker också att dagarna och veckorna går fort, tänk det tycker jag med. Har nog med att göra att vi inte tänker så mycket på tiden. Bra att få reda på detta av märesenärska vaför. s..s Tack för detta.. Har börjat skriva om vad jag har varit med om när jag var liten, riktigt kul för man kommer mer och mer ihåg vad man har varit med om. s...s Ha en fin lördag min vän. Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

9 augusti 2008 10:39

God morgon Ruth, ja inte är det lätt när maken tar datorn först jag hoppas do roade dig med din tidning. Vi har 3 datorer i hemmet så det är alltid någon ledig, tyvärr slutar det oftast att jag får den sämsta... men snart så börjar skolan och jag kan börja lägga in foton igen med bästa datorn som hjälp. Medräsenärskans förklaring av tid var den bästa jag hört! För visst är det så att tiden går bara fortare och fortare. Inte hinner man stiga upp fören det är kväll igen. Ha en jättebra lördag, kram.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
agge

agge

9 augusti 2008 10:46

Jaa visst går tiden fort. När man var liten tyckte man att tiden gick saktare. Eller man kanske inte tänkte så mycket på tiden då som nu. Men en sak är säker och det är att nu är det bråttom att göra det man vill göra för detta liv får man ej igen.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

9 augusti 2008 11:35

Svar till Medresenärskan ..

Jag köper din förklarning, om den är vetenskapligt utforskat eller ej får stå för dig :-) men som jag sa jag köper den, synd man inte kan köpa tid.

 
Rut

Rut

9 augusti 2008 12:28

Tittar bara för att få en kram, jag håller med om att tiden rinner snabbt som strömmen men det är inget att göra nåt åt det är bara virvla med.
Vi har i allt fint väder!!
Vännen Rut.

http://www.rut.blogg.se

 
Märesenärska

Märesenärska

9 augusti 2008 14:00

Hej igen Ruth.
Vi har nog haft tankeöverföring för utan att veta att Smen gör så som du tipsade om så har jag funderat åt det hållet. Skall försöka mig på det, tror jag.

Förresten, vad är Smen nån stans??? Har han rymt?? Förr sprang han emellan er och slängde ut kramar till höger och vänster men nu har ni fått klara er ändå.

Du kan väl titta i nån Ellos-katalog om de har tid att sälja *fnissar* Har de det så är även jag spekulant. Jag har blivit så saktfärdig så jag hinner inget ...
Kram på dig!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

9 augusti 2008 14:59

Tjenamoss! Hoppas du vaknat till ordentligt :D Ja, jag kan inte heller förstå varför dagarna går så himla fort...! Mitt motto är att ta vara på dagarna. Innan du vet ordet av kanske du sitter i rullstol...
Lite att hård-dra kanske, men jag vårdar varje dag och gör det bästa av den.

Tur att vi har två datorer hemma ;)

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

9 augusti 2008 15:52

Det där med tiden är bedrövligt tycker jag, finns så mycket jag skulle vilja hinna med att göra och uppleva men ibland så känns det som man springer i ett ekorrhjul, tiden går så fort, skulle vilja stanna den ibland!!!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

9 augusti 2008 16:04

Haha Ruth, jag tror inte 5 inlägg på en dag är mitt rekord vill minnas att jag skrev 6-7 stycken en dag i våras... ibland är skrivandet på topp!! Nä nu ville maken till stan efter den cyckelturen så börjar man undra hur han orkar. Jag är lite lat jag... men men får jag ut något vettigt av en stadstur en lördagkväll på tu man hand så kan jag gå med på det. Ha en underbar kväll! Själv ska jag leta skurdukar i stan... hihi..

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

9 augusti 2008 16:04

Håller med dej om att tiden går fort....alldeles för fort tycker jag.Nu har jag haft semester i fyra veckor och de veckorna har minsann gått fort, ändå tycker jag att det är evigheter sen jag var på jobbet....lite konstigt.

http://violett.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

9 augusti 2008 17:06

Hej igen. Ja håller med dig om att man får ta det i två omgångar för det blir ju allt tungt att skriva allt på en gång. Man måste ju få ner allt i huvudet och fatta vad man läser.hihi Tycker det är jobbigt också om man skall hålla på att skriva allt på en gång. Det kan bli ganska jobbigt också för den som läser. Ha det gott vännen.Kram AC

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

9 augusti 2008 18:07

tyvärr så är vi ju inte så gamla än, men när vi väl är det så ska vi besvara din fråga, vi lovar!

Kramar

http://latte

 
Cina

Cina

9 augusti 2008 19:49

Ja jag tycker nog att dagarna rusar fram det är morgon sedan är det kväller nästan på engång är kanske så när man blir äldre...

Ja det är tur att vi har varsin dator för annars skulle jag nog klättra på väggarna här....=))

Hoppas erat celebra besök kom!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards