~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

Vardagen återställs i dag

Av ~ Ruth ~ - 4 augusti 2008 12:43

 

I dag är det ett rejält regn-busväder och 15*, kan komma upp till 70 mm tills i morgon, hoppas Skåneland far ta del av alla dessa droppar, för där behövs det regna har jag hört. Vindar i kväll upp i mot 20-22 sekundmeter, burrr, det är väl inte höst och höststormar redan ?


I dag kommer den hem som alltid är i farten "min make". Jag har varit ensam i många veckor i sommar. Är van vid det eftersom han har ständiga jobb på det gamla huset vi har i Värmland, och det blir klart bit för bit. I sommar har hela vardagsrummet fått ett stort lyft, en mur har rivits och den återstående muren har rappats och fått grått skiffer, 3 väggar har fått brädväggar som har målats och den 4:e blev en timmervägg.


Sedan är han en hustomte för alla pensionärer som bor där uppe. Murar, drar el, spikar och lagar, fixar gräsklippare som lagt av eller bråkar och inte vill, bilar repareras, skrapar järnräcken och trappräcken och målar, spacklar väggar för ommålning (måla får andra göra) och mycket annat, så han skulle behövas där i månader. Det är också en orsak att det som skall göras på våran stuga tar extra lång tid, men han hjälper så gärna andra där uppe.


Eftersom jag oftast är kvar här hemma på sommaren så strosar jag och hundarna för oss själva och sköter hem blommor och gräsklipp, det går så bra så och vi reder oss väldigt bra själva. Men i söndags så strejkade pannan, vet inte om det har varit någon åsk smäll på natten som har ställt till det. Det är ju så mycket elektronik nu för tiden som är känslig för åska, det regnade kraftigt på natten så det är inte omöjligt, jag vaknar inte av åska då är jag som en klubbad säl. Så nu finns det inget varmvatten i kranen, vi har bergvärme sedan 6 år tillbaka, och den har aldrig strulat, men någon gång skall det väl ske. Vi har ju vatten i kranen som kan värmas för behov. Så nu är det bra att han kommer hem och fixar pannan.


Det blev ett längre inlägg en vad jag trodde, heder till dig om du orkade läsa till slutet. Jag bjuder på en fika om du stannar en stund till, en fralla med egenodlad tomat och skinka och en kopp kaffe, om det skulle smaka i detta ruskvädret, glöm inte paraply med dig när du är ute på språng i dag!

 
 
Ann-charlott

Ann-charlott

4 augusti 2008 15:02

Hejsan Ruth. Vilket skit väder vi har i dag, i dag är det jag som gnäller du.s.s Inget vidare alls. Man vill inte gå ut med det är måste när man har hund.*Ler*. Jösses vad din man skiter, men det blir säkert fint när det blir klart. Det är mycket slit med hus, men du och gubben får väl njuta när det blir klart.Önskar dig en fin eftermiddga och kväll. Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se/#863031

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

4 augusti 2008 15:42

SV: Ann-charlott
Skrattade när du skrev "Jösses vad din man skiter", så tokigt det kan bli hahaha, går ut ifrån att du menar sliter ??

 
trollpackan tar gärna en fralla!

trollpackan tar gärna en fralla!

4 augusti 2008 16:01

Låter som ett bra upplägg tycker jag!
jag tar gärna en ralla;), kan ta två också, är inte så kinkig*fniss*

http://trollpackan

 
Monica

Monica

4 augusti 2008 16:04

Jag skrattar så tårarna rinner...läste föregående inlägg och förstår att det blev en bokstav fel på ett ställe....
Jag tar gärna en macka och lite kaffe, tittar ut och ser att det ösregnar och det blåser ganska mycket så det är riktigt mysigt att sitta inne och kura vid datorn.
Tack för kaffet och god macka!

http://violett.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

4 augusti 2008 16:23

Tack jag tar en fralla , jag som just kommit hem från jobbet, första dagen efter semesternn.
Det smakar gott hörru, i trevligt sällskap!
Til efterrätt blir det då pannkaka som min gubbe står och steker nu. Jag har vispat grädden
Tack för fikat!.

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

4 augusti 2008 16:32

Å vilket vackert skåp. Jag tycker det låter perfekt att få strossa runt hemma själv medan maken jobbar på huset. Jag kanske skulle skaffa maken min en stuga att jobba med så får jag strossa hemma själv. Fast jag vet ju förstås vem som kommer att vara i stugan och fixa (jag).

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

4 augusti 2008 16:56

Det var snyggt skåpert var ju läckert

http://Prilyckans

 
lillis

lillis

4 augusti 2008 18:52

Tack för kaffet och frallan det smakade mycket gott. Snyggt skåp du har
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

4 augusti 2008 19:09

Stannar gärna kvar och tar en fika med fralla, mumsigt!

Vilket fint skåp!

Jisses vilket väder vi har idag, inte kunde jag ha paraplyt uppe, det vände sig bara... Nu verkar det dock ha avtagit lite, skönt!
Ha det gott, kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

4 augusti 2008 19:26

Katterna är runt 12 veckor... och bedårande. Visst kommer det bilder, ska bara ladda kameran, tack för påminnelsen!
Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

4 augusti 2008 21:17

Oj så snyggt detta var. Han är duktig din husbonne!!!

Usch är det hösten som kommit redan, regn o blåst här sedan kl 18 ikväll!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Anki Jönsson

Anki Jönsson

4 augusti 2008 23:49

Ja, tack jag stannar gärna p en fralla men kan jag få the till då?
Ja, här i Skåne har vi äntligen fått regn men blåsten kunde vi vara utan. Just nu tar det i rejält och det hörs en hel del när man bor med skogen som närmaste granne. Inte är det lätt att använda paraply i blåsten heller utan det får bli regnkappan på när jag ska ut och kissa hundarna. De får man nästan tvinga ut för när de ser att regnar så vänder de i dörr-öppningen och går tillbaka till soffan igen.
Efter regnet så vill vi ha tillbaka sol och lite värme igen, tack önskar vi alla här! Tänk att man aldrig blir nöjd!!!
Kram på Dig!

http://www.jankils.se

 
Charlotte

Charlotte

5 augusti 2008 08:45

Regnet det bara öser ner här hos oss, rena skyfallet. Men jag tror faktiskt jag ska ta mig ut i skogen idag bara maken kommer tillbaka från besiktningen så. Jag har lagt in lite om den vackra kyrkan i Tallinn i min blogg.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

5 augusti 2008 10:07

Såna gubbar är bra men eftertraktade;) Tar en fralla i förbifarten, ska strax till vetten ju.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards