~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 12 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 12 juli 2008 19:09

"Regnet det bara öser ner och jag blir så våt om både skor och strumpor".. Ja så är det i dag. Stundtals skyfall och muller, i nästa sekund skiner solen, kontakter dras ut och sätts i, är så förb...at på allt man skall komma i håg av el-prylar när åskan hälsar på. Går nog snabbare att gå till proppskåpet och trycka på knappen där, är man säker då ? vore enkelt i så fall, kan inte fråga min man som inte är hemma, han har svar på allt när det gäller elektricitet, det enda jag vet är att elen går fram och tillbaka i sladden som Hasse & Tage sjöng. Har ni någonsin fått in en "Sumpråtta ? " jag har en här bredvid mig nu, fy vad Enya stinker, vad har hon fått i sig tro ? skall ge henne en ½ Novalukol, annars står jag inte ut, dörr och fönster står på vid gavel, ja ni skulle känna vad denna lilla rumpa kan ge från sig stinkande odörer uöäää.. nu sätter jag mig på altanen och stickar en stund !

Av ~ Ruth ~ - 12 juli 2008 10:12

Den nya sjukdomen heter "Bloggstress" lider du av den, eller tar du det med ro och förnuft ?


Den ständiga jakten på nya saker att berätta, viljan att vara först och ökade krav från läsarna utgör en konstant nervpress som leder till sömnproblem och får allt fler att gå in i väggen. Allvarligast är det för dem som får betalt efter antal inlägg eller läsare. I USA har två proffsbloggare avlidit på sin post varför bloggandet utnämnts till vår tids nya hälsofara.


Så se upp mina läsare, skall vi begränsa oss till ett inlägg i veckan ?  Skriver oftast ett inlägg bara varje dag, kan bli 2 (kanske) vissa dagar. Ingen skulle orka med att läsa om det blir flera, så jag har en begränsning och fortsätter så.


Vad jag däremot tycker är jobbigt så är det om det blir en tom ruta i bloggalmanackan, då kanske det bara blir ett hej den dagen "Ler"..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards