~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Avnjutit en god middag ute !

Av ~ Ruth ~ - 17 april 2008 23:46


Ja, ute, inte på altanen om du trodde det:-) visseligen så har det varit soligt och vackert, men ganska blåsigt, så ute "här" lockade inte...


Vi har varit på Aspenäs Herrgård i kväll, (ett hus bygd på 1500 talet) och avnjutit en härlig 2 rätters middag med efterrätt och kaffe. Skall man gå ut och äta Svenskt så får man inte gå tom i magen, inte mycket på tallrikarna inte, blev fil och flingor när jag väl kom hem, men roligt att komma ut en stund och slippa stå vid spisen. Föredrar nog en utländsk restaurang där man kan äta sig mätt och lämna bordet proppad och nöjd.


Lovade att skriva om vad som oroade mig i morse, konstiga saker skedde i huset och pågick i flera timmar, men eftersom det blir ett långt inlägg så tar jag det i morgon.


God Natt där ute i slott och koja !

 
 
Gerty

Gerty

18 april 2008 09:01

Jag köpte katten jag hadde tittat på ,kollade på garn men jag dittade inte det jag ville ha blev bara 3 nystan men jag tror att jag skall gå på loppis imorgon där kan man ju hitta braha grejor

http://Prilyckans

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

18 april 2008 09:04

Aspenäs arabstuteri fanns där en gång, slut med det?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 april 2008 10:24

Ska man bli mätt på en svensk restaurang så får man hålla sig till Julbord, smörgåsbord buffé mm.
Tallriksmodellen är inte mycket för en tom mage.
Men det är skönt att komma ut en runda och bli lite uppassad.
Ha en skön fredag

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

18 april 2008 10:49

Men va tråkigt att duinte blev mätt av maten.
Men det är inte mycket man får på tallriken idag. Men håller med om att går man på en utlänsk restaurang så blir man garanterat mätt!

Angående hur du är som bloggare så kollade jag o fyllde i annat än det jag skulle göra o det blev inte samma svar. Så det finns olika svar.....

Ha en fin dag i solen!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

18 april 2008 12:49

Det var dig verkligen unnat att slippa få stå vid spisen. I dag har jag också fått vår! Gamla herrgårdar är mysiga. Undra om där också fins en danssal för herrskapsdans?
Nu väntar jag otåligt på de konstiga sakerna du upplevt. Kanske en riktig rysare som man ska vänta och läsa till före sänggåendet? Kanse lite drömmar och fantasi även hos dig i dag! En solskenskram från en vän till en vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

18 april 2008 13:05

Har jeg aldri tenk på at en ikke blir mett på svenske restauranter:p Jeg blir mett iallefall,men enig med at utenlanske har mat på tallerken så det holder.Klarer aldri å ete opp alt da*ler*
Spøker det hos deg mon tro!!! Var det første som falt meg inn da du skrev at konstiga saker skjedde hos deg:p
Ha en fin dag Ruth.
Klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Ann-charlott

Ann-charlott

18 april 2008 16:56

Hejsan Ruth. Tusen tack för ditt inlägg. Hoppas du har haft en skön dag. Här har vi haft gott med sol och lite blåst, men vad gör det när man får se solen. Hoppas du får en fin helg och ta väl hand om dig. Kram
Ann-charlott

http://oakenwood.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards