~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 25 april 2008 16:14


Så gullig du är min vän Birgitta  Tack för detta vackra kort med så värmande ord. Vänner skall man vara räd om, dom plockar man inte ute på en äng eller hämtar från en byrålåda och plockas fram vid behov. Alla har inte vänner, vilket oftast beror på dom själva. För att få en vän måste man vara en vän !

Kram och tack, kortet värmde !

Av ~ Ruth ~ - 25 april 2008 10:02

I dag skiner inte solen på mig,  trotts det så är det 11*. En dag har passerat utan min sigg, men har syndat med min dam-pipa som inte vill, kan nog inte tekniken. Sätter i en liten dutt tobak och tänder på, blir ett bloss, släkt, tänder på nytt ett bloss, släkt, då är jag less och går där i från. Så gårdagens mängd tobak blev inte motsvarande en sigg. Har trappat ner vecka för vecka, tror det är ett bättre sätt att vänja kroppen sakta men säkert så det inte blir en chock. Tusen tack för alla råd och tips ni gett, skall köpa hjälpmedel på Apoteket som avslutning. Mitt tobakspaket är så gott som tomt, det lilla som finns kvar fyller bara en ½ äggkopp (knappt) så nu är jag lätt desperat, men skall kämpa på. Har försökt sluta några gånger men fallit tillbaka, förmodligen inte helt motiverat. Avgiftning tar sin tid, och vi kvinnor har svårare för att sluta röka en vad männen har, läste jag på nätet skrivet av en läkare. Det hänger inte bara på vilja och stark karaktär, kroppen har ett sug precis som knark och alkohol, och kroppar har olika behov.


Styrka, styrka, styrka, skall ha styrka och kämparglöd (hoppas jag) !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards